کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وعده «اون» برای گسترش سلاح‌های اتمی

20 دی 1399 ساعت 15:35


گروه بین الملل: رهبر کره شمالی، گفت: آمریکا "بزرگترین دشمن" کشورش است و او انتظار ندارد که واشنگتن و رئیس جمهورش هرکسی که باشد، سیاستش را در قبال پیونگ یانگ، تغییر دهد.
کیم جونگ-اون در سخنرانی بی‌سابقه‌ای در کنگره حزب حاکم کارگر متعهد شد که زرادخانه تسلیحات هسته‌ای و پتانسیل نظامی کره شمالی را گسترش دهد.او همچنین گفت که پیونگ یانگ قصد ندارد از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند، مگر آن که "نیروهای متخاصم" قصد داشته باشند ابتدا این گونه تسلیحات را علیه کره شمالی بکار گیرند. او گفته که برنامه‌های ساخت یک زیردریایی هسته‌ای تقریبا کامل شده است.کیم همچنین در این سخنرانی به فهرستی از سلاح‌ها از جمله موشک‌های بالستیک دوربرد با قابلیت پرتاب از خشکی یا دریا با "کلاهک‌های فوق العاده بزرگ" اشاره کرد.
رهبر کره شمالی این سخنان را در حالی بیان کرد که جو بایدن، رئیس جمهور منتخب خود را برای دراختیار گرفتن قدرت در آمریکا آماده می‌کند.تحلیلگران معتقدند که این سخنان کیم تلاش برای اعمال فشار بر دولت آینده آمریکا است.رهبرکره شمالی روابط گرمی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا داشت. هر چند که پیشرفت مشخصی در مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای کره شمالی ایجاد نشد.
کره شمالی برغم تحریم‌های اقتصادی شدید توانسته زرادخانه تسلیحاتی خود را به میزان قابل توجهی گسترش دهد.


کد مطلب: 250330

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/250330/وعده-اون-گسترش-سلاح-های-اتمی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir