کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موج انتقاد از سانسور رییس‌جمهور و سقوط ارزش توییتر در بورس

در پی حذف صفحه ترامپ، هشتگ «خداحافظ توییتر» ترند اول آمریکا شد

دیروز اکانت ۴/۵ میلیون آمریکایی حامی ترامپ از فیسبوک و توئیتر حذف شد

20 دی 1399 ساعت 17:10

گروه بین‌الملل: توییتر حساب دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، را با حدود ۹۰ میلیون فالور مسدود کرد و همزمان در حالیکه امروز ارزش سهام توییتر ۲ درصد سقوط کرد، طرفداران ترامپ از توییتر خداحافظی می‌کنند و هشتگ «خداحافظ توییتر» ترند اول ایالات متحده آمریکا شد.


در حمایت از دونالد ترامپ، صدها هزار آمریکایی حساب‌های توییتری خود را حذف کردند و هشتگ «خداحافظ توییتر» ترند اول ایالات متحده آمریکا شده است. نشریه فورچون هم گزارش داد: یک کارشناس اقتصادی برآورد کرده است که حساب توئیتری دونالد ترامپ برای شرکت توئیتر دو میلیارد دلار ارزش داشته است و امکان دارد با مسدود شدن حساب کاربری ترامپ، توئیتر یک پنجم ارزش خود را از دست بدهد.

توییتر همچنان در حال بستن حساب فعالان سیاسی، رسانه‌ای و حقوقی حامی ترامپ است. از دیروز اکانت ۴/۵ میلیون آمریکایی حامی ترامپ از فیسبوک و توئیتر حذف شده است! تا مالکان دموکرات! این پلتفرم‌های اجتماعی، ثابت کنند به دموکراسی و آزادی بیان کمترین ارزشی قائل نیست و صرفا منافع یک حزب سیاسی را نمایندگی می‌کند. این شبکه پس از انسداد حساب رییس‌جمهور کنونی آمریکا، حساب صدها فعال حامی ترامپ از جمله یک کاریکاتوریست را بخاطر انتشار یک طرح مسدود کرد! بن گاریسون کاریکاتوریست آمریکایی در طرحی ترامپ را به شکل گالیور ترسیم کرده که همه گلوبالیست‌ها همچون اوباما، سی ان ان، جورج سوروس و ... می‌خواهند او را به زانو در آورند.
درخواست سیدنی پاول از مردم: توییتر و فیسبوک خود را حذف کنید، فاشیستی‌اند
بسیاری از فعالان سیاسی ‌و اجتماعی در آمریکا پروفایل اکانت‌های خود را به تصویر ترامپ اختصاص داده و از روحیه استبدادی صاحبان رسانه‌‌‌هایی چون توییتر انتقاد می‌کنند. یک اکانت جمهوری‌خواهان آرم توییتر را با پرچم داس و چکش حزب کمونیست چین پیوند زده است!
سیدنی پاول وکیل کمپین «ما مردم» و از حامیان دونالد ترامپ در پارلر نوشت: هر کسی را که می شناسید تشویق کنید اکنون حساب Twitter و Facebook خود را حذف کند. آنها ۴/۵ میلیون حساب میهن‌پرستان را که سعی در جستجوی حقیقت داشتند، حذف کردند. توییتر اکنون یک رسانه تبلیغاتی فاشیستی است.
سناتور جمهوریخواه، لیندسی گراهام هم نوشت: «ممکن است توئیتر حساب مرا بخاطر این موضوع مسدود کند اما من با کمال میل آن را می‌پذیرم: تصمیم شما برای ممنوعیت دائمی استفاده رئیس‌جمهور ترامپ از توئیتر یک اشتباه جدی است. این که آیت‌الله‌ها می‌تواند توئیت کند اما ترامپ نمی‌تواند، در مورد افرادی که توئیتر را اداره می‌کنند حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.» در همین حال ارزش سهام توییتر ۲ درصد در بورس آمریکا سقوط کرد. نشریه فورچون گزارش داد: یک کارشناس اقتصادی برآورد کرده است که حساب توئیتری دونالد ترامپ برای شرکت توئیتر دو میلیارد دلار ارزش داشته است و امکان دارد با مسدود شدن حساب کاربری ترامپ ، توئیتر یک پنجم ارزش خود را از دست بدهد.
یک نویسنده آمریکایی نوشت: رئیس‌جمهور ایالات متحده برای همیشه از توییتر «پلتفرم آمریکایی» منع شده است اما حساب‌های تبلیغاتی حزب کمونیست چین مجاز است اطلاعات را بدون محدودیت منتشر کند! فناوری رسانه‌ای در شرف گردبادی است. کمربندتان را ببندید.

ترامپ: نمی‌توانید من را ساکت کنید
توییتر پیام ترامپ از حساب ریاست‌جمهوری را هم حذف کرد!

پس از آنکه شبکه اجتماعی توییتر صفحه شخصی ترامپ در این شبکه را برای همیشه مسدود کرد، ترامپ با استفاده از صفحه رسمی ریاست جمهوری آمریکا پیامی را منتشر کرد که توییتر بلافاصله این پیام را حذف کرد. ترامپ در این پیام، توییتر را رسانه‌ آزاد ندانسته و اعلام کرد که با چند سایت در حال مذاکره بوده و به زودی خبر بزرگی در این زمینه خواهد داد. ترامپ همچنین درباره احتمال راه‌اندازی پلتفرم خود در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد که نمی‌توانند من را ساکت کنند.
ترامپ در پی جایگزین توئیتر
سایت خبری هیل نوشت: بعد از این که توئیتر، حساب کاربری او را مسدود کرد، از طریق حساب کاربری رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر نوشت او و تیمش به دنبال امکان «ایجاد پلتفورم خودشان در آینده نزدیک هستند.»
وی افزود: همان طور که از مدت ها قبل گفته ام، توئیتر بیش از پیش به دنبال منع آزادی بیان است و کارکنان توئیتر با دموکرات ها و چپ افراطی دست به یکی کرده اند تا حساب من را از این رسانه حذف کنند و من و شما، 75 میلیون وطن پرست بزرگ را که به رای داده اید، ساکت کنند. ترامپ گفت: توئیتر یک شرکت خصوصی است اما بدون بخش 230 قانون ارتباطات آمریکا، این رسانه دیگر نمی توانست برای مدتی طولانی به فعالیت خود ادامه دهد. رئیس جمهوری آمریکا در مجموعه توئیتی که از صفحه کاربری توئیتر ریاست جمهوری آمریکا منتشر شده است، گفت: پیش بینی می کنم این اتفاق (که پلتفورم جدیدی را تشکیل دهم) رخ دهد. ما با طرف های مختلفی درباره این موضوع مذاکره کرده ایم و بزودی این خبر مهم را اعلام می کنیم و به دنبال تاسیس پلتفورم خود در آینده نزدیک هستیم. ساکت نخواهیم نشست.
سخنگوی توئیتر به تارنمای هیل گفته است از تلاش های ترامپ برای دور زدن ممنوعیت استفاده از صفحه کاربری اش در توئیتر از طریق حساب ریاست جمهوری یا کاخ سفید جلوگیری خواهد شد!! شرکت فیسبوک نیز پیشتر اعلام کرده دسترسی ترامپ به این رسانه را دستکم تا مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا مسدود می کند و ممکن است این ممنوعیت تمدید شود!



حامیان ترامپ، گراهام را متهم کردند
حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در فرودگاه ریگان علیه لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه شعار "خیانتکار"‌ سر می‌دادند و از او می‌خواستند تا آرا را مورد حسابرسی قرار دهد. گراهام اخیرا بار دیگر از کارولینای جنوبی برای سنا پیروز شد و ظاهرا از ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حمایت کرده بود. حامیان ترامپ با شعار "دوباره آمریکا را عالی می کنیم"، در تجمعی در فرودگاه ریگان، سناتور گراهام را "زباله انسانی" توصیف کردند چون گراهام از وعده‌اش در به چالش کشیدن تاییدیه آرای الکترال در کنگره روی برگرداند. پس از خشونت های روز چهارشنبه در کنگره آمریکا، گراهام موضع خود را تغییر داد و بر آرای الکترال صحه گذاشت و گفت، کارش با ترامپ تمام شده است. آشوب در فرودگاه ریگان در حالی رخ داد که فرودگاه‌های ناحیه واشنگتن در روزهای اخیر شاهد افزایش تدابیر امنیتی در پی درگیری‌ها در کنگره بودند چون انتظار می‌رفت که هواداران ترامپ بخواهند به شهرهای خودشان برگردند.مشخص نیست که آیا طرفداران ترامپ که در فرودگاه با گراهام درگیر شدند بخشی از همان معترضانی هستند که روز چهارشنبه در کنگره رخ داد یا خیر. یکی از حامیان ترامپ با انتشار فیلمی از فرودگاه ریگان در توئیتر نوشت: لیندسی گراهام وقتی از کنار من و گروه خشمگین هواداران ترامپ در فرودگاه عبور کرد، بر سر او فریاد زدیم: همه آمریکا از تو می‌خواهند تا آرا را مورد بررسی قرار دهی و این رسوایی بزرگ را از این انتخابات پاک کنی اما تو اینکار را نمی‌کنی. در این فیلم شخصی فریاد می‌زند که "گراهام، تو زباله انسانی هستی و تو خیانتکاری. باید برای باقی عمرت به زندان بیفتی. جای تو گوآنتانامو است."

اپل، پارلر را تهدید کرد! گوگل پلی حذف کرد!
شرکت اپل پلتفرم Parler «یک برنامه شبیه توییتر» را تهدید به حذف از اپ استور کرد مگر اینکه این سرویس سیاست‌های سانسور شدید «علیه حامیان ترامپ» را اعمال کند! گفتنی اینکه طی روزهای اخیر با مسدود شدن دائمی اکانت‌های طرفداران و خود ترامپ «برای ۲۴ ساعت»، طرفداران ترامپ در حال کوچ از توییتر به پارلر هستند. گوگل پلی هم اپلیکشن پارلر را حذف کرد!

تلاش بی حاصل نانسی!
نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان اعلام کرد: پیش نویس جزئیات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ را در میان اعضای مجلس توزیع کردیم.
تلاش‌های پلوسی در حالی صورت می‌گیرد که مجلس سنا قبل از روز 19 ماه جاری یعنی یک روز مانده به مراسم تحلیف بایدن، تشکیل جلسه نخواهد داد!
پلوسی، رییس‌جمهور کشورش را «دیوانه» خواند!
پلوسی رییس دموکرات مجلس نمایندگان در نامه‌ای خطاب به هم‌حزبی‌های خود در این مجلس نوشت: صبح امروز من با ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا صحبت و درباره هشدارهای احتیاطی برای جلوگیری از یک رئیس‌جمهور آشفته برای شروع کردن خصومت‌های نظامی یا دسترسی به کدهای شروع یا دستور حمله هسته‌ای، بحث و گفتگو کردم. وضعیت برای این پرزیدنت «مجنون» خطرناک‌تر از این نمی‌تواند باشد و ما باید هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا از مردم آمریکا در برابر حمله دیوانه‌وار او به کشور و دموکراسی‌مان حفاظت کنیم.
شبکه‌های دموکرات «سی ان ان» و «سی ان بی سی» گزارش دادند: لپ‌تاپ نانسی پلوسی «رییس مجلس نمایندگان آمریکا» که حاوی اطلاعات بسیار مهمی بوده در حوادث ۶ ژانویه به سرقت رفته است!
 کاخ سفید: ترامپ استعفا نمی‌کند
مشاوران کاخ سفید جمعه شب اعلام کردند که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا هیچ قصدی برای استعفا از مقام ریاست جمهوری این کشور ندارد. سه مشاور کاخ سفید به شبکه سی ان ان اعلام کردند که رییس جمهوری آمریکا قصد استعفا ندارد. یکی از مشاوران کاخ سفید با اعلام انکه احتمال استعفای ترامپ صفر است گفت که رییس‌جمهور هیچ کار اشتباهی انجام نداده که به خاطر آن استعفا کند. به دنبال یورش حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره هنگام نشست مجلس نمایندگان و سنا «کنگره»، دموکرات‌های مجلس نمایندگان درصددند تا استیضاح دوم ترامپ را به جریان بیاندازند. برکناری رییس‌جمهور، نیازمند حمایت دو سوم مجلس سنا است اما پلوسی به صراحت هشدار داده است که به علت اقدامات ترامپ و دامن زدن به شورش‌های روز چهارشنبه کنگره، رییس‌جمهوری را استیضاح خواهد کرد.


کد مطلب: 250334

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/250334/پی-حذف-صفحه-ترامپ-هشتگ-خداحافظ-توییتر-ترند-اول-آمریکا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir