به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۲۵۰۵۳۰
نمایندگان مجلس: واکسن خارجی کرونا تهدیدی برای امنیت ملی است

درخواست مجلس برای عدم ورود برخی واكسن‌ها

درخواست مجلس برای عدم ورود برخی واكسن‌ها
گروه سیاسی: دو روز پس از دستور رهبرمعظم انقلاب مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن کرونای انگلیسی و آمریکایی، نمایندگان مجلس با حمایت از فرمایشات حضرت آیت الله خامنه‌ای، واکسن فایزر را «مشکوک» و تهدید برای امنیت ملی خواندند و گفتند احتمالا واکسن‌های خارجی «آثار ژنتیکی» داشته باشد.
بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس  در بیانیه‌ای از تولید واکسن کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و موسسات علمی و دانش‌بنیان حمایت کردند و از دولت خواستند واردات واکسن‌های ساخت آمریکا، انگلیس و فرانسه را ممنوع کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این بیانیه ،‌ بخشی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه تولید واکسن ایرانی کرونا به دست جوانان نخبه کشور مایه افتخار و عزت کشور است و قابل انکار هم نیست را یادآور شدند.در  این بیانیه آمده است: در شرایطی که کشور با ظالمانه‌ترین نوع تحریم و خباثت مستکبران روبه‌رو بود و کشورهای اروپایی نیز حتی حاضر به صدور مجوز واردات ماسک به ایران نمی‌شدند و مردم برای تأمین اقلام بهداشتی و دارویی جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری با مشکلات جدی مواجه بودند، مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در میدان مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا ورود کرد و با عنوان بازوی توانمندی برای کادر سلامت و درمان به عالی‌ترین نحو ایفای نقش کرد.
نمایندگان مجلس افزودند: بخش‌های مختلف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس در حوزه‌هایی از قبیل تولید اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده، تولید داروهای تحریمی، تولید تجهیزات پزشکی مخصوص بیماران تنفسی و همچنین کیت‌های تشخیص فوری کرونا جانانه به میدان آمدند.این نهادها نگذاشتند که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خط مقدم مبارزه با این بیماری جهانی و ویرانگر تنها بماند و محدودیت و تحریم‌ها را  تبدیل به فرصت کردند و جلوی بروز یک بحران بزرگ را گرفتند.
 در ادامه این بیانیه ‌آمده است: آنچه بیش از همه در هفته‌های اخیر چشم جهانیان را به خود خیره کرده است، موفقیت جوانان دانشمند ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه ساخت و تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا و کسب مجوز از مراجع ذی‌صلاح برای انجام تست انسانی این واکسن و انجام موفق آن است که امیدواریم چند موسسه و شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز به زودی تست انسانی را شروع کنند. نمایندگان همچنین ابزار امیدواری کردند با تلاش شبانه‌روزی محققان و دانشمندان کشورمان هر چه زودتر  پایان دوران شیوع این ویروس منحوس را در ایران اسلامی و البته در سراسر جهان جشن بگیریم.در این بیانیه همچنین‌آمده است: با توجه به عدم ارائه مستندات علمی و مدارک زیرساخت تولید واکسن توسط شرکت‌های تولید واکسن خارجی و عدم امکان بررسی ایمنی، سلامت و کارآمدی واکسن‌های شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی و نیز با توجه به شواهد موجود مبنی بر ایجاد شوک، عوارض جانبی و موارد فوت ناشی از تزریق واکسن‌های کرونای تولید شرکت آمریکایی فایزر، مجلس شورای اسلامی از دولت می‌خواهد به جهت عدم تهدید سلامت هموطنان هرگونه واردات واکسن‌های تولیدی شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی را ممنوع کند.
 در این بیانیه تاکید شده است:‌ مجلس شورای اسلامی قاطعانه فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با این ممنوعیت را فصل‌الخطاب می‌داند.
واكسن خارجی امنیت و منافع ملی را به خطر می اندازد
در همین رابطه،یكی از نمایندگان تهران که از سوی مجلس مسئول پیگیری واکسن شده است، گفت:باید کشورهای تولید کننده واکسن را «۵ سال روی مردم خودشان آزمایش کنند» و بعد اگر «صلاح و صرفه» بود، اقدام به خریداری این واکسن‌ها شود.
 محسن روح‌الامینی تاکید کرد که ممکن است این واکسن‌ها «آثار ژنتیکی» روی مردم ایران داشته باشد و «امنیت و منافع ملی را به خطر بیندازد».
خبرگزاری تسنیم نیز گزارشی از سخنان علی کرمی، استاد دانشگاه بقیه‌الله وابسته به سپاه منتشر کرده که گفت: بحث واردات واکسن به حوزه «امنیت ملی» باز می‌گردد و «نمی‌توان اجازه داد که هر واکسنی وارد شود و به مردم تزریق شود، آن هم واکسن‌هایی که ژنی هستند.
 کرمی،  درباره ویروس کرونا گفت: چون «ژنتیک مردم ایتالیا شباهت بسیار زیادی به ژنتیک مردم ایران دارد» و ویروس در هر دو کشور شیوع زیادی داشته است، احتمال دارد آمریکا «سلاح نژادی» تولید کرده است که می‌تواند یک نژاد خاص را هدف قرار دهد.
در ادامه حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کشورهای غربی تاکنون نتوانسته‌اند حکومت ایران را «به زانو» در بیاورند ولی ممکن است الان از طریق واکسن «بخواهند مردم ما را دچار آسیب‌هایی کنند که غیرقابل بازگشت باشد».
او از دولت خواست که واکسن مورد نیاز را از کشورهایی مثل چین، روسیه و کوبا تامین کند.
واکسن‌های آمریکایی و انگلیس عقیم‌کننده هستند
نماینده سبزوار در مجلس یازدهم در نطق میان دستور خود مدعی شد: واکسن‌های آمریکایی و انگلیس هم سرطان‌زا و هم عقیم‌کننده هستند و حتی 60 درصد نظام بهداشت و درمان خودشان هم حاضر به استفاده از آنها نیستند.
 علی اصغر عنابستانی گفت: جناب رئیس جمهور می‌گویند چنان گران کردیم که مردم نفهمیدند؛ آقای روحانی مردم خوب می‌فهمند اما به واسطه نجابت و نظام، ضعف عملکرد پرتکرار شما را تحمل می‌کنند؛ شما اشتباه فهمیده‌اید که کشور را به این ورطه غلط انداخته‌اید؛ شما اشتباه فهمیده‌اید که در کشوری که سال‌ها است پرچمدار واکسن‌سازی است برای تامین واکسن چشم امید به دشمن دوخته‌اید و دست دانشمندان ما را برای تولید واکسن بسته‌اید.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور افزود: چرا برای ساخت واکسن مدت‌ها فرصت‌سوزی کردید و به موسسات مربوطه اجازه کار ندادید؟ چرا هنوز به انستیتو رازی اجازه آزمایش انسانی نمی‌دهید؟ کشورهایی که تمام تلاش خود را بر علیه ملت ایران به کار گرفته‌اند و حتی از ورود داروهای مهمی مانند داروی سرطان، بیماری های خاص و حتی داروی بیماران پروانه ای به کشور جلوگیری کردند چگونه ناگهان دلسوز ملت ما شدند و برای سلامت ملت ما واکسن تعارف می‌کنند؟
وی ادامه داد: آن هم واکسن‌هایی که بر اساس برخی گزارشات هم سرطان‌زا و هم عقیم‌کننده هستند و حتی 60 درصد نظام بهداشت و درمان خودشان هم حاضر به استفاده از آنها نیستند؛ سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد آنچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد.
عده‌ای می‌خواهند واکسن فایزر را تحمیل کنند
 نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمانی که ما در کشور دانش کافی برای تولید واکسن کرونا در سطح استانداردهای بالای جهانی را داریم چرا باید به سمت خرید واکسن از یک شرکتی که تاکنون پنج بار متخلف شناخته شده است، برویم؟
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ، بیان کرد: با توجه به نطق‌ها و تذکرات نمایندگان باید نکته‌ای را در رابطه با مانور رسانه‌های ضد انقلاب بر روی واکسن آمریکایی کرونا بیان کنم. مقام معظم رهبری به درستی فرمودند که نباید واکسن تولیدی این شرکت بدنام آمریکایی به کشور وارد شود. این شرکت آمریکایی پنج بار به جهت نقصان علمی و زیانی که مصرف داروهای آن به مردم آمریکا وارد کرده است در خود این کشور محکوم شده است.وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر در قراردادی که برای فروش واکسن با سایر کشورها می‌بندند و حتی برخی از کشورهای منطقه نیز آن را خریداری کردند هیچ تضمینی در مورد این واکسن نمی‌دهد و عوارض احتمالی آن را نیز نمی‌پذیرد و حتی حاضر به جبران خسارت‌های احتمالی نیز نمی‌باشد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمانی که ما در کشور هم دانش کافی و هم دانشمندان عالی‌رتبه داریم که می‌توانند واکسن‌هایی تولید کنند که از استانداردهای بالای جهانی برخوردار بوده و حتی امکان صادر کردن آن به کشورهای دیگر نیز وجود دارد چرا عده‌ای می‌خواهند این واکسن مشکوک را به مردم تحمیل کنند؟. افرادی که دوستدار سلامت و جان مردم نیستند قصد دارند این واکسن را برای رسیدن به خواست سیاسی خود به کشور تحمیل کنند.

 
برچسب ها: مجلس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها