به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۹:۳۷
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۲۵۰۶۲

یک سوال ساده از میرکاظمی درباره کرسنت

یک سوال ساده از میرکاظمی درباره کرسنت
گروه اقتصادي- رسانه‌ها: سایت اصولگراي الف، با انتشار یادداشتی درباره قرارداد کرسنت، عملکرد وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد را مورد نقد قرار داده است. در این یادداشت آمده است: «میدان سلمان که قرارداد کرسنت برای صادرات گاز این میدان بسته شده است، با امارات مشترک است. سهم ایران دو برابر امارات است. برای صادرات گاز این میدان با کرسنت قراردادی بسته شد و بعد از مدتی ایران به دلیل ارزان‌فروشی و فساد طرف ایرانی حاضر به اجرای آن نشد.

اما روی دیگر ماجرا؛
۱- امارات از برداشت یک‌طرفه گاز این میدان، سالیانه دو و نیم میلیارد و تا حالا 31 میلیارد دلار درآمد داشته است.
۲- ایران با برداشت صفر از میدان، 30 میلیارد دلار تا امروز عدم‌النفع داشته است.
۳- ایران تا به حال ۵ میلیارد دلار در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده که بلااستفاده و معطل مانده است.
۴- اگر همین امروز شروع به برداشت کنیم می‌توانیم یک‌چهارم حق خودمان را برداشت کنیم، یعنی نهایتاً ۱۵ میلیارد دلار.

حالا؛
بخش ملانصرالدینی ماجرا این است که طرف ایرانی فساد کرده است و به بهانه برخورد با فاسد به امارات جایزه داده‌اند.
ابوظبی آفتاب به آفتاب از سلمان گاز می‌برد و یک لیوان آب هم رویش و جمهوری اسلامی جدای از ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بی‌فایده، ۳۰ میلیارد دلار عدم‌النفع داشته و میدان را هم از دست داده و حالا هم باید بین ۸ تا ۳۵ میلیارد دلار ضرر بدهد.

و مهم‌تر اینکه؛
این عدد و رقم‌ها مهم نیست. مهم این است که کسی به فکر نیست که این میزان ضرر، تکلیفش چه می‌شود. ماجرا فعلاً حساب‌کشی سیاسی است. فساد را رسیدگی کنند، دزد و فاسد و رشوه‌گیر و دلال را هم بی‌حیثیت کنند، اما خب؟ پایان ماجرا چیست؟ سلمان چه می‌شود؟ آقای میرکاظمی امروز از مهم‌ترین منتقدین کرسنت شده است. خیرش قبول. اما یک سوال! ایران یک بار در دادگاه به خاطر شکایت کرسنت محکوم شده است. آقای میرکاظمی چرا در زمان مدیریت خود، این پرونده را به سرانجام نرساند؟ چرا در دادگاه در جهت اثبات فساد شکل‌گرفته در قرارداد کاری نکرد تا ایران محکوم نشود؟ هزینه کم‌کاری برادر میرکاظمی قابل برآورد است. هزینه این کم‌کاری را چه کسی می‌دهد؟»

۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۱:۴۲
35 میلیارد دلار ضرر را ول کرده و به به شایعه رشوه گیر داده است ! اخه وزیری که خود با عث محکویت ایران در این قضیه شده است و 35 میلیارد دلار به کشور ضرر زده حالا برای فرار رو به جلو انتقاد می کند! این از عجایب روزگار است ! البته بهتر که تعطیل شد ! مگر مابقی درامد نقتی کشور توانست مانع از این بیکاری بی سابقه شود؟ و توانست رفاه را به سفره مردم ایران بیاورد ؟ مگر توانست سن ازدواح را به حداقل برساند و مکر توانست های زیاد دیگری .......... (189145)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۱:۵۶
اقایان جبهه پایداری این را می دانند وبازهم زنگنه را زیر سوال می برند ؟؟؟جل الخالق!!!!!! (189156)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۱:۵۹
ببینید فساد وبی کفایتی تاچه حداست که شهرام جزایری معروف هم روسفید شده وتقاضای عفو کرده (189158)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۲:۲۰
این روحیه سرشت مدیرانی هست که بااحمدی نژادکار کرده اند اشخاص ماجراجو ید طولا در اتهام زدن به دیگران و در خفا خود از عوامل چپاول بیت المال و خیانت درامانت
مثالش: همین .... و خاوری (189166)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۵:۲۱
بچه بودیم میگفتیم کی... همونی که خبر کرد!!! این روزها چه مصداقی پیدا کرده آن شوخی کوکانه ما!!! (189250)
۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۱۶:۴۴
یکی رفته بود دزدی مردم فهمیدند دزدی شده و با سر و صدا دنبال دزد می گشتند دزد وقتی دید آلانه که گیر بیفته شروع کرد به داد و بیداد "آی دزد آی دزد دزد را بگیرید" (189289)