به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۲۵۰۶۳۴

سقوط نفت در واکنش به بازگشت قرنطینه‌ها

سقوط نفت در واکنش به بازگشت قرنطینه‌ها
گروه اقتصادی: قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به چشم انداز تقاضای جهانی برای سوخت در پی قرنطینه های سخت گیرانه در اروپا و محدودیتهای جدید در چین، کاهش پیدا کرد.به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۶۵ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش، به ۵۵ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت در چهار روز معامله گذشته به طور متوالی افزایش داشت و تا مرز ۵۶ دلار و ۳۹ سنت پیشروی کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۵ فوریه سال ۲۰۲۰ بود.بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۴ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش، به ۵۱ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز جمعه در بالاترین حد خود در یک سال گذشته بسته شده بود.استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ در این باره گفت: کانونهای شیوع ویروس کرونا در آسیا دوباره ملتهب شده اند و ۱۱ میلیون نفر در استان هیبی چین قرنطینه شده اند. ابهامات درباره سیاست بانک مرکزی آمریکا هم باعث سودگیری در بازار نفت شده است.مقامات چین روز دوشنبه اعلام کردند سرزمین اصلی چین شاهد بزرگترین افزایش روزانه ابتلا به ویروس کرونا در بیش از پنج ماه گذشته بوده و آمار مبتلایان در هیبی که پکن را احاطه کرده، افزایش پیدا کرده است.شیجیا ژوانگ که کانون جدید شیوع ویروس کروناست در قرنطینه بوده و مردم و خودروها حق ترک این شهر را ندارند. اکثر نقاط اروپا هم تحت شدیدترین محدودیتها قرار دارند و سفرها را ممنوع و مدارس و محیطهای کار را تعطیل کرده اند.ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA اظهار کرد: نفت برنت پس از این که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی از آینده این کشور ورای نفت صحبت کرد و عراق قیمت فروش نفت به آسیا در فوریه را افزایش داد، عملکرد ضعیفی پیدا کرد.
محمد بن سلمان روز یکشنبه طرحهایی را برای ساخت یک شهر با آلایندگی کربن صفر در نئوم رونمایی شد. این پروژه عظیم با هدف متنوع کردن اقتصاد بزرگترین صادرکننده نفت جهان اجرا می شود.با این همه روند کاهش قیمت نفت با طرحهای جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا برای اعلام هزاران میلیارد دلار کمک کرونایی جدید محدود شد.
بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت هفته گذشته از وعده عربستان سعودی برای کاهش داوطلبانه تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز در ماههای فوریه و مارس به منظور ثابت نگه داشتن سطح تولید اوپک پلاس در دوران قرنطینه های جدید، پشتیبانی شده بود.
برچسب ها: قیمت نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها