کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تشدید آلودگی هوای پایتخت طی امروز

22 دی 1399 ساعت 10:20


گروه جامعه: براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون (۲۲ دی ماه) در محدوده ناسالم برای همه گروه‌های جامعه قرار داشته است.به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که وارونگی جوی همراه با انباشت آلاینده‌ها تا صبحگاه امروز (۲۲ دی ماه) باعث شده است همزمان با آغاز تردد خودروها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.طی روز عدم وزش باد مؤثر باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی می‌ماند. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پیش‌بینی می‌شود با افزایش ترافیک شامگاهی در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

صبح فردا (۲۳ دی ماه) با افزایش تردد خودروها و حاکمیت پایداری جوی انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.
استمرار شرایط پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با استمرار پایداری و سکون جو تا ساعات پایانی فردا (۲۳ دی ماه) همراه با ترافیک شامگاهی پیش‌بینی می‌شود بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شود و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود.به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۶۵ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۵۴ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها است.


کد مطلب: 250637

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/250637/تشدید-آلودگی-هوای-پایتخت-طی-امروز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir