به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۲۵۰۶۷۵

صف‌های طولانی سوخت در حلب سوریه

صف‌های طولانی سوخت در حلب سوریه
گروه بین الملل: دولت سوریه می‌گوید توزیع سوخت در مناطق تحت کنترلش را به اجبار و به طور موقت کاهش داده است. مخالفان می‌گویند در حلب برای پنجمین روز در پمپ‌بنزین‌ها صف سوخت تشکیل شده است.
دولت سوریه گفته آمریکا و تحریم‌های این کشور باعث کاهش ذخیره سوخت شده است. سانا خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داده که وزارت انرژی توزیع بنزین را ۱۷ درصد و گازوئیل را ۲۴ درصد کم می‌کند. سوریه برای سال‌ها با کمبود واردات سوخت مواجه بوده اما تحریم‌های تحت قانون سزار آمریکا از ماه ژوئن سال گذشته مشکلات توزیع سوخت را شدیدتر هم کرده است.
آمریکا می‌گوید قصدش از تشدید تحریم سوریه، وادار کردن حکومت به توقف حملاتش به غیرنظامیان و پذیرفتن انتقال مسالمت‌آمیز قدرت است.وزارت انرژی قول داده که "تمام تلاشش را بکند که وضعیت را به حالت عادی برگرداند.عنب بلدی، وبسایت خبری مخالفان، گزارش داده که برای پنجمین روز متوالی در استان شمالی حلب صف‌های طولانی برای سوخت در پمپ‌بنزین‌ها تشکیل شده است.حلب محور و مسیر اصلی تجاری در سوریه است.عنب بلدی گزارش داده که صدها خودرو در صف هستند تا ۲۰ لیتر سهمیه خود را بگیرند.بر اساس گزارش‌ها برای جبران کمبود سوخت بنزین از لبنان به سوریه قاچاق شده و همین باعث کمبود سوخت در لبنان هم شده است.گرچه به خاطر جنگ داخلی وضعیت اقتصادی این کشور رو به وخامت بوده اما از زمان اجرای قانون سزار شرایط بدتر شده و ارزش پول این کشور در مقابل دلار به شدت کاهش یافته است.


 
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها