به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۲۵۰۷۴۸

«اون» دبیرکل حزب حاکم کره‌ شمالی شد

«اون» دبیرکل حزب حاکم کره‌ شمالی شد
گروه بین الملل:  هشتمین کنگره حزب کارگران کره شمالی به دنبال تصمیم برای تغییر شورای سیاست اجرایی به دبیرخانه، "کیم جونگ اون" را به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب کرد.
 این کنگره پیش از آن به تبدیل "شورای سیاست اجرایی" به "دبیرخانه" رای مثبت داد و تصمیم سال ۲۰۱۶ برای تشکیل این شورا تغییر کرد.
کنگره به اتفاق آراء این تصمیم را گرفت و به کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی همان عنوانی را اطلاق کرد که پدر و پدربزرگش پیش از او داشتند.
رهبر کره‌شمالی همچنین فرمانده کل نیروهای مسلح، فرمانده ارتش خلق کره، رئیس کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگران کره، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی این حزب و رئیس کمیسون روابط خارجی است.در همین حال نام خواهر کیم جونگ اون در فهرست جدید سیاستمداران قدرتمند حزب حاکم کره‌شمالی دیده نمی‌شود و همین سیگنال‌های مختلفی درباره وضعیت او ارسال می‌کند.
این حزب رای‌گیری برای کمیته مرکزی خود در جریان کنگره جاری انجام داد تا اهداف دیپلماتیک، نظامی و سیاست اقتصادی خود ظرف پنج سال آتی را مشخص کند.
کیم یو یونگ، خواهر رهبر کره‌شمالی همچنان عضو این کمیته مرکزی باقی مانده اما دیگر در لیست کمیته تصمیم‌گیری سیاسی نیست. او چند روز پیش در کنار ۳۸ عضو اجرایی دیگر در زمان آغاز به کار این کنگره سخنرانی داشت. نفوذ او در سال‌های اخیر به شدت گسترش یافته است.
لیم یول-چول، پروفسور مطالعات کره‌شمالی در دانشگاه کیونگنام در سئول گفت: هنوز بسیار زود است تا در مورد وضعیت او نتیجه‌گیری کنیم چون او همچنان عضو کمیته مرکزی است و این احتمال هست که پست‌های مهمی دیگری بگیرد.
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها