به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۲۵۰۷۸۸

انتقاد شدید نیوزویک از رفتار دموکرات‌ها علیه ترامپ

انتقاد شدید نیوزویک از رفتار دموکرات‌ها علیه ترامپ
گروه بین‌الملل: هفته‌نامه نیوزویک در یادداشتی به قلم نایجل فاراژ به شدت از عملکرد دموکرات‌ها علیه ترامپ انتقاد کرده و نوشت:  بحرانی که از زمان یورش کاملاً غیرقانونی روز چهارشنبه به  کنگره آمریکا آغاز شد، تحولی بسیار تیره است و من واقعاً درباره اتفاقات آینده نگرانم.
اولاً مهم است که از همین ابتدا این مسئله را روشن کنم که معتقدم برپایی تجمع مقابل کاخ سفید اشتباهی بزرگ بود. نیم میلیون نفر در واشنگتن جمع شدند. همه آن ها براین باور بودند که این انتخابات به سرقت رفته است. بنابراین، این رفتاری بسیار غیرمسئولانه بود که افرادی مثل رودی جولیانی خطاب به جمعیت از "محاکمه از طریق مبارزه" صحبت کردند. منظره زشت معترضانی که سعی کردند جلسه کنگره را متوقف کنند- جلسه ای که قرار بود در آن پیروزی بایدن تأیید شود- هیچ وقت از اذهان پاک نمی شود.
متاسفانه جمعی از افراط گرایان علاقه مند به هرج و مرج و اختلال در کرسی دموکراسی آمریکا، بر اکثریت افراد بانزاکتی که در این تجمع شرکت کرده بودند، سایه افکندند. من درباره کسانی صحبت می‌کنم که برای دونالد ترامپ احترام زیادی قائل هستند. او صدایی برای آن ها و میلیون ها آمریکایی دیگر ایجاد کرد که به رسانه های جریان اصلی بی اعتمادند و احساس می‌کنند شرکت های رسانه های اجتماعی، آن ها را ساکت کرده اند و جهانی را شاهد هستند که در آن ثروتمندان و قدرتمندان تنها به نفع خودشان فکر می‌کنند. آن ها عاشق او هستند. آنچه اکنون مرا نگران می‌کند، واکنش به این اعتراضات است. این واکنش می‌تواند به خطر بزرگتری برای صلح و آرامش منتهی شود. اگر ترامپ فدا شود، بهای سنگینی پرداخت خواهد شد.
حتی از زمان پیروزی تعجب برانگیز ترامپ در سال 2016، دموکرات ها از آنچه بسیاری از آن ها آن را "سندروم دیوانگی ترامپ" می‌خواندند، نگران بودند. این گرایش تقریبا آسیب شناسی به جناح راست که آنها آن را اشتباه می‌دانستند – بطور مثال موفقیت های انتخاباتی ترامپ – یک برتری اخلاقی خودخوانده و باور نشات می‌گیرد که پیروزی ترامپ به دلیل مداخله روسیه یا برخی فرضیه های توطئه جعلی دیگر رخ داده است. دموکرات ها هرگز مشروعیت ریاست جمهوری ترامپ را نپذیرفتند. از زمان ورود او به کاخ سفید، تلاش هایی برای جلوگیری از فعالیت عادی دولت از تحقیقات ویژه بی پایان مولر گرفته تا یک فرایند استیضاح مضحک به جریان افتاد.
بیانیه های چند روز گذشته جو  بایدن و نانسی پلوسی بازگو کننده این موضع است. آنها قطعا اعلام می‌کنند ما وارد دوره ای از اوج انتقام جویی علیه چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا شده ایم. هدف از این اقدام بی آبرو کردن ترامپ و در نهایت گیرانداختن او در مجموعه ای از نبردهای حقوقی است که او را به زندان می‌اندازد. زمانی وینستون چرچیل گفت افراد پیروز ، در پیروزی شان باید "بزرگواری" از خود نشان دهند. هیچ نشانه ای از چنین روحیه ای در بین چپگراهای آمریکایی وجود ندارد و این رویکرد به شکلی قابل ملاحظه می‌تواند نتیجه عکس بهمراه داشته باشد.
اغلب آمریکایی ها، حق آزادی بیان را در متمم اول قانون اساسی درخاطر دارند. البته آزادی بیان محدودیت هایی دارد چه در اماکن عمومی یا خصوصی، اما توئیتر ترامپ را از تریبونش با استناد به این ادعا منع کرده است و ادعای این شبکه اجتماعی مبنی بر این که او می‌تواند در روزها و هفته های آتی مردم را به خشونت تحریک کند، کاملا غرض ورزانه است، به ویژه در شرایطی که او شکست در انتخابات را پذیرفته و متعهد شده تا انتقال قدرت در 20 ژانویه به صورت منظم و قانونی صورت پذیرد.
این بیشتر شبیه شرکت های بزرگ در دره سیلیکون است که هم اکنون در حال همکاری و در تلاش برای انتقاد از ترامپ و حامیان نزدیک به او هستند. این نیز اشتباه بزرگ دیگری است. همانطور که رای دهندگان برگزیت به عنوان نژادپرستانی بی سواد مورد تمسخر قرار گرفتند نخبگان واشنگتن نیز همین نگاه را به حامیان ترامپ دارند. اما آنها خیلی زیاد هستند و اگر شرکت های رسانه اجتماعی و حزب دموکرات تصور می‌کنند با ساکت کردن ترامپ، این دهها میلیون نفر نیز یک شبه ناپدید می‌شوند، با شوکی وحشتناک مواجه می‌شوند.
اگر ترامپ به صورت ناخواسته بخاطر واکنش های مخالفانش، جایگاه مقدسی را بدست آورد، این خطر محتمل است که این خشم و اهانت که پیشتر علیه این نظام سیاسی وجود داشت به یک جنبش راستگرای افراطی قدرتمند و جدید در آمریکا تبدیل شود. سران این جنبش، ترامپ را شبیه یک میانه رو می‌بینند. باتوجه به شرایط، من معتقدم این اتفاق به راحتی رخ می‌دهد. بنابراین من دعا می‌کنم برندگان سال 2020 پاپس بکشند و به کارهایی که قصد انجام آن را دارند و نحوه رفتارشان مجدداً بیندیشند. اگر آن ها چنین نکنند، من برای آینده آمریکا نگرانم.
برچسب ها: نیوزویک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها