به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۲۵۰۹۶

پلیس انگليس فرضیه ترور «دایانا» را رد کرد

گروه بين‌الملل: پلیس بریتانیا فرضیه ترور دایانا، همسر سابق شاهزاده چارلز ولیعهد این کشور، به دست نیروهای ویژه بریتانیایی را بعید دانست و تاکید کرد هیچ ''اسناد موثقی'' درباره این فرضیه وجود ندارد.
پرنسس دایانا، دوی الفاید
پرنسس دایانا، دوی الفاید
پلیس انگليس در بیانیه‌اي اعلام کرد که ''تحقیقاتی برای ارزیابی صحت و سندیت'' اطلاعات حاکی از ترور دایانا که در ماه آگوست 2013 به دست آورده بود، انجام داده است و نتایج نهایی تحقیق، سه شنبه منتشر خواهد شد. نیمه آگوست گذشته پلیس بریتانیا خبر داد که بررسی اطلاعاتی درباره مرگ دایانا و دودی الفاید را که به دستش رسیده، آغاز کرده است. برخی رسانه‌هاي بریتانیایی گزارش داده‌اند که در بخشی از این اطلاعات، نیروی هوایی ویژه و واحدهای نخبه ارتش، به دست داشتن در مرگ دایانا، متهم شده‌اند.

اما پلیس در بیانیه خود تاکید کرده است که ''هیچ اطلاعات قابل استنادی برای اثبات این نظریه وجود ندارد، از این رو پلیس معتقد است که هیچ دلیل قانع کننده‌اي برای آغاز تحقیقات قضایی فراهم نیست.''  دایانا و دودی الفاید به همراه راننده شان هنری پل، 31 اوت سال 1997 در یک تصادف رانندگی در "پل آلما " در پاریس درگذشتند. نتایج تحقیقات پلیس فرانسه و بریتانیا در آن هنگام حاکی از آن بود که دلیل حادثه، نسبت بالای الکل در خون راننده بود که باعث شد با سرعت بالا رانندگی کرده و از دست عکاسان در خیابان‌هاي پاریس فرار کند.

پلیس به مدت دو سال تحقیقات گسترده‌اي در باره این حادثه انجام داد و همه فرضیه‌هاي حاکی از وجود توطئه‌اي در مرگ دایانا را بررسی کرد. "جان استیونز" فرمانده وقت پلیس بریتانیا در سال 2006 همه این فرضیه‌ها و وجود اتهام قتل را رد کرد. محمد الفاید، میلیاردر مصری و پدر دودی الفاید، یکی از کسانی بود که این اتهام‌ها را مطرح مي‌کرد.