به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۳ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۲۵۰۹۶۱

انتقاد مرکل از بستن حساب ترامپ در توییتر

انتقاد  مرکل از بستن حساب ترامپ در توییتر
گروه بین الملل: صدراعظم آلمان از بستن حساب کاربری دونالد ترامپ در شبکه اجتماعی توییتر انتقاد کرد.
آنگلا مرکل بستن حساب کاربری ترامپ در شبکه اجتماعی توییتر را "مسئله‌ساز" دانست، زیرا به نظر او این امر با حق بنیادین آزادی عقیده و بیان ناهمساز است. توییتر حساب کاربری ترامپ را از بیم "خطر تشویق به خشونت" بسته است.
به گفته شتفن زایبرت، سخنگوی دولت فدرال، شبکه‌ها و پلتفرم‌های اجتماعی البته باید مراقب باشند که این رسانه‌ها در خدمت قهر و خشونت قرار نگیرند، اما در عین حال آزادی عقیده و بیان، به عنوان حقی بنیادین، دارای چنان اهمیتی است که تنها ممکن است به موجب قانون و نه به دلخواه افراد و شرکت‌ها محدود شود.
خانم مرکل مسدود شدن حساب توییتری ترامپ را، آن هم برای همیشه، نادرست می‌داند. به گفته زایبرت: «درست این است که دولت و قانون برای این امر چارچوبی مشروع ایجاد کنند».
زایبرت به رسانه‌های مجازی حق داد که نسبت به "پخش نفرت، دروغ‌پراکنی و خشونت‌ستایی" نگران باشند. بنیاد توییتر، در واکنش به یورش هواداران ترامپ به کاخ سفید، حساب کاربری رئیس جمهور را از بیم "خطر تشویق به خشونت" بست و بدین ترتیب او را از مهمترین ابزار بیانی و ارتباطی که در اختیار داشت، محروم کرد.
توییتر به دنبال فیس‌بوک و اینستاگرام، از جمعه هشتم ژانویه، حساب کاربری ترامپ را لغو کرد. این درحالیست که ترامپ تقریبا هر روز از این شبکه اجتماعی چندین پیام می‌فرستاد.


 
برچسب ها: ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها