به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۳ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : ۲۵۱۰۱۷

پمپئو: ایران پناهگاه امن اعضای القاعده شده است

پمپئو: ایران پناهگاه امن اعضای القاعده شده است
گروه بین‌الملل: محمدجواد ظریف در توئیتر نوشت: از تروریستی نامیدن کوبا تا از طبقه بندی خارج کردن های خیالبافانه و ادعاهای ارتباط ایران با القاعده، آقای "دروغ می گوییم، فریب می‌دهیم، دزدی می‌کنیم" به صورت رقت‌ آوری، حرفه فاجعه ‌بار خود را با دروغ‌های جنگ طلبانه پایان می دهد. هیچ کس فریب نمی خورد. تمامی تروریست‌های حادثه 11 سپتامبر از کشورهای محبوب مایک پمپئو در خاورمیانه بودند؛ هیچ کدام از ایران نبودند.

وزیر خارجه ایالات متحده امروز سه‌شنبه ۲۳ دی مدعی شد القاعده در ایران پایگاهی برای خود درست کرده است و در نتیجه واشینگتن گزینه‌های کمتری برای مقابله با این گروه در اختیار دارد. مایک پومپئو در حالی که تنها هشت روز به پایان دولت ترامپ باقی مانده است به رغم برخی شک و تردیدها در جامعه اطلاعاتی و کنگره آمریکا، ایران را متهم کرد که به یک بهشت امن برای رهبران القاعده تبدیل شده است و از این گروه حمایت می‌کند.

چکیده اظهارات امروز مایک پمپئو:
با این که هیچ مدرکی در دسترس نیست که ایران از حمله 11 سپتامبر خبر داشته، دست کم هشت عضو از افرادی که این حمله را انجام دادند بین اکتبر 2000 و فوریه 2001 به ایران سفر کرده‌اند.
بعد از حمله 11 سپتامبر صدها نفر از خانواده‌های اعضای القاعده به ایران پناهنده شدند .
در یک نامه که توسط #بن_لادن نوشته شده است، ‌او به وضوح از ذات رابطه القاعده با جمهوری اسلامی می‌گوید: ایران شریان اصلی ما برای تامین بودجه، پرسنل و ارتباط است. نیازی نیست با ایران بجنگید، مگر آنکه مجبور شوید.
در سال 2013 دولت کانادا از حمله به هواپیمایی مسافربری جلوگیری کرد که مسیر آن تورنتو به نیویورک بود. دولت کانادا اعلام کرد طرح و دستور این حمله از اعضای القاعده ساکن ایران بوده است.
جمهوری اسلامی دانشجویان، ‌اقلیت‌های مذهبی و فعالین محیط زیست را دستگیر می‌کند اما قاتلین جهادی القاعده را نه .
با تمام حمایت ایران از القاعده، تا زمان زیادی نیروهای القاعده در ایران تحت کنترل جمهوری اسلامی بودند،‌ تا حدی می‌توان گفت در حصر خانگی مجازی، تمام حرکات آنها تحت نظر بود. بن لادن گفته بود ایران آن ها را گروگان گرفته است. رهبران القاعده تحت کنترل ایران بودند.
دولت آمریکا باور نداشت که جمهوری اسلامی دستور حمله تروریستی داده باشد ولی باید بگویم امروز این قضیه عوض شده است. در واقع همه چیز از سال 2015 عوض شد. زمانی که دولت اوباما و تروئیکای اروپایی با ایران در حال نهایی کردن #برجام بودند.
اطلاعاتی که می‌دهم تاکنون در اختیار عموم گذاشته نشده بود، در سال 2015 ایران به القاعده اجازه داد تا دفتری مرکزی و مقر عملیاتی جدید در ایران درست کنند. از سال 2015 به آنها آزادی عمل بیشتری داده شده البته تحت نظر سپاه و وزارت اطلاعات .
به اعضای القاعده پاسپورت و مدارک داده شد که به آنها اجاره فعالیت ‌می‌داد به همین علت سران القاعده در تهران یک مرکز یاقته و فعالیت می‌کنند.
جمهوری اسلامی این امکان را به القاعده داده است تا با دیگر اعضای این گروه در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند و حملات خود را طراحی کنند. کارهای که تا پیش از این از افغانستان انجام می ‌شد، امروز از تهران انجام می‌شود.
الفاعده امروز به پول دسترسی دارد و امکانات زیادی که جمهوری اسلامی در اختیارش می گذارد. آنها امروز ابزار بیشتری برای ترور دارند. ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان است.
ایران، افغانستان جدید است، حتی بدتر از افغانستان است چون در آنجا نیروهای القاعده در کوه‌ها پنهان می‌شدند اما القاعده امروز تحت هسته سخت حمایت جمهوری اسلامی فعالیت می کند.
برچسب ها: مايك پمپئو
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها