به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۲۵۱۰۸۰

احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات تهران در آخر هفته

احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات تهران در آخر هفته
گروه ورزشی: فدراسیون کوهنوردی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ارتفاعات شمال تهران، صبح پنج‌شنبه وزش باد شدید و از عصر پنج‌شنبه تا غروب جمعه، افزایش ابر و وزش باد خیلی شدید همراه با کولاک و بارش پراکنده برف و احتمال وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود.با توجه به اطلاع‌رسانی فدراسیون کوهنوردی درباره پیش بینی جوی کوهستان‌های ایران در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (٢٥ و ٢٦ دی) هشدارهایی به دلیل وقوع تندبادهای شدید و کولاک در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز، زاگرس شمالی و مرکزی و نیمه غربی کشور صادر شده است.طبق این اطلاعیه پیش‌بینی می‌شود که وزش باد گرم خیلی شدید در دامنه‌های شمالی البرز و کولاک و وقوع بهمن در مناطق مستعد به ویژه دامنه‌های البرز داشته باشیم. هم‌چنین بارش پراکنده برف در شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

پنج‌شنبه:
موجی قوی از شمال غرب وارد کشور شده که موجب وزش باد شدید و خیلی شدید در بخش‌های شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس شمالی می‌شود.در دامنه های شمالی البرز، وزش باد گرم شدید و خیلی شدید موجب کولاک و افزایش دما می شود. این شرایط می‌تواند منجر به افزایش ذوب برف و شکستن نقاب های برفی و وقوع بهمن شود.برای ساعات عصر و شب علاوه بر وزش باد شدید در ارتفاعات شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

جمعه:
تداوم باد شدید و خیلی شدید در نیمه غربی کشور، شامل ارتفاعات البرز، زاگرس، شمال غرب و به تدریج شمال شرق کشور به ویژه ساعات صبح تا عصر، همراه با کولاک برف و احتمال بهمن.
وزش باد گاهی شدید در زاگرس مرکزی، ارتفاعات کرمان و با شدت کم‌تر ایران مرکزی
بارش پراکنده برف در شمال‌غرب کشور و دامنه‌ های جنوبی البرز همراه با سرمایش شدید
تداوم باد گرم خیلی شدید در دامنه‌های شمالی البرز همراه با کولاک و احتمال وقوع بهمن
هم‌چنین برای ارتفاعات شمال تهران، صبح پنج‌شنبه وزش باد شدید و از عصر پنج‌شنبه تا غروب جمعه، افزایش ابر و وزش باد خیلی شدید همراه با کولاک و بارش پراکنده برف و احتمال وقوع بهمن پیش بینی می شود.
برچسب ها: کوهنوردی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها