به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۱ - ۱۱:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۲۵۱۰۸۳

ترامپ: استیضاح مجدد کاملا مضحک است

ترامپ: استیضاح مجدد کاملا مضحک است
گروه بین الملل: رئیس جمهور آمریکا  دومین طرح استیضاحش در مجلس نمایندگان را «کاملا مضحک» توصیف کرد.
دونالد ترامپ که هشت روز دیگر دوره ریاست جمهوری‌اش پایان می‌باید همچنین هشدار داد که اقدام دموکرات‌ها برای تصویب طرح استیضاح او «خشم زیادی» را در سراسر آمریکا برخواهد انگیخت. اعضای دموکرات مجلس نمایندگان روز دوشنبه در واکنش به یورش اخیر هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره، طرح استیضاح او را به دلیل «تحریک به شورش» ارائه کردند.
رئيس جمهور آمریکا در بخشی از سخنان خود افزود که خواهان بروز «خشونت» نیست. او ضمن انتقاد از «اشتباه فاجعه بار» شبکه های اجتماعی که تصمیم به حذف حساب های کاربری وی گرفته اند تاکید کرد که اظهارات روز چهارشنبه گذشته اش پیش از اشغال ساختمان کنگره «مناسب» بود. این در حالی است که منتقدان دونالد ترامپ با استناد به سخنرانی او در جمع هوادارانش وی را به «تحریک» آنها برای اقدام خشونت آمیز متهم می کنند.
رئیس‌جمهور آمریکا  گفت که سخنرانی هفته گذشته او خطاب به هوادارانش قبل از هجوم آن‌ها به کنگره «کاملا مناسب» بوده است.وی، با اشاره به تصمیم توئیتر و فیسبوک برای مسدود کردن صفحه کاربری‌اش گفت: «به نظرم شرکت‌های بزرگ فناوری کار خیلی بدی علیه کشور ما انجام داده‌اند و معتقدم که برای آن‌ها یک اشتباه فاجعه‌بار خواهد بود. آن‌ها تفرقه‌افکنی می‌کنند».
او افزود که این تصمیم شرکت‌های بزرگ فناوری «واکنش شدیدی» علیه آن‌ها ایجاد خواهد کرد ولی دقیقا توضیح نداد که این واکنش چه خواهد بود.
علاوه بر فیسبوک و توئیتر که صفحه کاربری  ترامپ را مسدود کرده‌اند شرکت‌های دیگری چون گوگل، آمازون و اپل ارائه خدمات به یک شبکه اجتماعی به نام «پارلر» که در بین طرفداران  ترامپ محبوبیت دارد را قطع کرده‌اند.دلیل قطع این خدمات، ادامه انتشار پیام‌ها و مکالمات خشونت‌طلبانه از سوی طرفداران  ترامپ اعلام شده است.
این اقدام شرکت‌های بزرگ فناوری در روزهای گذشته خشم ترامپ را برانگیخت و او اعلام کرد که «سکوت نمی‌کند» و وعده داد که به زودی «یک خبر مهم» را اعلام خواهد کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا بارها با شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی درگیر شده و از قانون موسوم به «بخش ۲۳۰» که از این شرکت‌ها در مورد مطالب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی رفع مسئولیت می‌کند انتقاد کرده است.او بارها خواستار لغو این قانون شده است ولی هیچ‌گاه نتوانست حمایت کنگره را در این زمینه جلب کند.
مخالفت مایک پنس با برکناری ترامپ
ساعاتی پس از آن که مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا با اعمال متمم ۲۵ قانون اساسی به منظور برکناری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مخالف کرد، مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای غیر الزام آور به طور رسمی از او خواست این متمم را اجرا کند.در این قطعنامه که با ۲۲۳ رای موافق دموکرات‌ها در مقابل ۲۰۵ رای مخالف جمهوری‌خواهان تصویب شد، از مایک پنس خواسته شده که اعلام کند رئیس جمهوری آمریکا قادر نیست وظایفش را انجام دهد.این در حالی است که تنها یک هفته به پایان دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ باقی‌مانده است.
مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در همین روز در نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرد که با اعمال متمم ۲۵ قانون اساسی جهت برکناری دونالد ترامپ، مخالف است.
مایک پنس در این نامه گفته است، من باور ندارم چنین اقدامی به نفع ملت ماست یا با قانون اساسی ما سازگاری داشته باشد.
مایک پنس در نامه خود به نانسی پلوسی گفته است٬ دولت میٰ‌خواهد در روزهای باقی‌مانده توان خود را صرف انتقال منظم و قانونمند قدرت کند و از اقداماتی که «باعث تفرقه، التهاب بیشتر و هیجانات آنی» می‌شود، پرهیز کند.معاون رئیس جمهوری آمریکا از رئیس مجلس نمایندگان خواسته است تا با او در راستای کاهش هیجانات و اتحاد کشور در آستانه مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب همکاری کند.

 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها