کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فوتبالیست‌هایی که از اوج ثروت به فقر رسیدند

24 دی 1399 ساعت 13:16


گروه ورزشی:  فوتبال ورزش بسیار پر سودی است و ورزشکاران از این حرفه درآمد‌های عجیب و بالایی را کسب می‌کنند؛ به همین دلیل فوتبالیست‌ها تنها تا زمان بازنشستگی و فراغت از این ورزش فرصت دارند خود را برای زندگی بعد از فوتبال آماده کنند و پس اندازی را برای دوران بازنشستگی خود ذخیره کنند.به همین منظور بعضی از فوتبالیست‌ها مانند کریستیانو رونالدو و یا سایر فوتبالیست‌های بزرگ دنیا، درآمد خود را در مشاغل مختلف سرمایه گذاری می‌کنند و به فکر دوران بعد از ورزش خود نیز هستند.بازیکنانی نیز هستند که علی رغم درآمد بالا، به دلایل مختلف در دوران بعد از فوتبال خود ورشکسته می‌شوند و دارایی حاصل از دوران حرفه‌ای ورزش خود را از دست می‌دهند.به ۹ فوتبالیستی که از اوج ثروت به فقر و تهی دستی رسیده اند، اشاره خواهیم کرد:

۱. سلستین بابائارو
این مدافع نیجریه‌ای سابقه حضور در لیگ جزیره و تیم‌های چلسی و لیورپول را دارد و برنده مدال طلای المپیک آتالانتا با تیم ملی نیجریه شده است. او در سال ۲۰۱۱ و تنها یک سال بعد از اتمام دوران فوتبال خود اعلام ورشکستگی کرد و محکوم به پرداخت بدهی طلب کاران خود در دادگاه شد.

۲. جان آرن رئیس
این مدافع نروژی بر خلاف سایر فوتبالیست‌ها در زمان بازی خود در تیم فوتبال لیورپول با ورشکستگی مالی مواجه شد. دلیل این ورشکستگی نیز مربوط به کلاهبرداری ۳ میلیون یورویی از او در نروژ بود.آرن رئیس سابقه بازی برای تیم‌های لیورپول و رم را دارد و ۱۶ گل ملی نیز برای تیم ملی نروژ به ثمر رسانده است.

۳. رونالدینیو
او یکی از بزرگترین و ماهر‌ترین فوتبالیست‌های دوران خود در جهان بود. رونالدینیو یک فوتبالیست بسیار موفق بود  و کسی فکر نمی‌کرد که روزی شکست او را مشاهده کند.رونالدینیو برنده ۲ جایزه توپ طلا و ۲ جایزه بهترین بازیکن سال جهان بوده و در تیم‌های بزرگی مانند بارسلونا و میلان سابقه بازی داشته است، اما به دلیل سبک زندگی نامناسبِ خود، با ورشکستگی مواجه شد.در سال ۲۰۱۸ در گزارشی اعلام شد که رونالدینیو در حساب بانکی خود تنها ۵ پوند پول دارد.

۴. دیگو مارادونا
او افسانه دنیای فوتبال و همراه با پله به عنوان برترین بازیکن قرن ۲۰ انتخاب شده است.اما او نیز در سال ۲۰۰۹ و پس از اعلام مقامات ایتالیایی مبنی بر بدهی ۳۷ میلیون یورویی بابت مالیات و جریمه‌های پرداخت نشده در دوران حضور در ایتالیا، اعلام ورشکستگی کرد.

۵. دیوید جیمز
جیمز یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ لیگ جزیره است و پس از پیتر چک، دروازه بان اسطوره‌ای دنیای فوتبال، رکورددار کلین شیت در تاریخ این لیگ است.اما طلاق پر هزینه او در سال ۲۰۰۵ شروع ورشکستگی این دروازه بان انگلیسی بود و مجبور بود تمام دارایی‌های خود را برای پرداخت بدهی‌های خود بفروشد.اما او اکنون وضعیت خوبی دارد و به عنوان مدیر در فوتبال فعالیت می‌کند.

۶. لی هندری
هندری روند خوبی در دوران فوتبال خود داشت. او ۱۱ سال در استون ویلا بازی کرد و از نظر مالی درآمد خوبی را در سال‌های فوتبالی خود کسب کرد، با این حال او در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷ به دلیل مسائل اقتصادی، توسط دیوان عالی انگلستان ورشکسته اعلام شد.سبک زندگی عجیب او و از دست دادن ۱۰ میلیون پوند در یک معامله برای خرید خانه، دلیل ورشکستگی او بود.

۷. کیت ژیلسپی
او کار خود را در منچستریونایتد آغاز کرد، اما در اولدترافورد موفق نبود و بعد از آن به نیوکاسل منتقل شد و شرایط بسیار بهتری را برای خود در فوتبال انگلیس رقم زد.اما ژیلسپی در اول اکتبر ۲۰۱۰ توسط دادگاه عالی بلفاست ورشکسته اعلام شد. او بیش از ۷ میلیون پوند به علت اعتیاد به قمار از دست داد.این هافبک ایرلندی در سال ۲۰۱۳ کتاب زندگی نامه خود را با عنوان "چگونه میلیونر فوتبال نباشیم" منتشر کرد.

۸. برد فریدل
این دروازه بان آمریکایی در طول دوران حرفه‌ای خود در تیم‌های مطرحی مانند لیورپول، تاتنهام و استون ویلا بازی و درآمد خوبی کسب کرد، اما دلیل ورشکستگی او با سایر افراد این لیست تفاوت دارد.او در سال ۲۰۰۷ آکادمی فوتبال خود را راه اندازی کرد، اما پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ در حفظ و بهبود شرایط مالی آکادمیِ خود، ناموفق بود و آکادمی او در سال ۲۰۱۱ بسته شد.ژانویه همان سال به دلیل بدهی‌های ناشی از ورشکستگی خود در انگلستان از دادگاه درخواست کمک کرد.

۹. پل مرسون
این مهاجم در دوران حرفه‌ای خود در تیم‌های مختلفی از جمله آرسنال بازی کرد و در آمد خوبی را نیز به دست آورد، اما مشکلات زیاد و متفاوت دلیل ورشکستگی این بازیکن بعد از اتمام دوران فوتبال خود است.او به دلیل روش زندگی غلط و بعد از شکست در ازدواج خود، به علت اعتیاد و همچنین تصادف رانندگی و دستگیری به علت رانندگی در حالت غیر عادی، بعد از فوتبال خود با مشکلات فراوانی رو به رو شد.البته اکنون وضعیت خوبی دارد و به عنوان کارشناس فوتبال فعالیت می‌کند.


کد مطلب: 251138

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/251138/فوتبالیست-هایی-اوج-ثروت-فقر-رسیدند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir