به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۲۵۱۱۴۰

راهکار‌های طلایی برای ریشه کن کردن سرفه

راهکار‌های طلایی برای ریشه کن کردن سرفه
گروه علمی: زمستان با بسیاری از نگرانی‌هایی برای به خطر افتادن سلامتی همراه است و سرفه یکی از آزاردهنده‌ترین‌هاست. سرفه مداوم نه تنها آزاردهنده است بلکه باعث تحریک گلو می‌شود و بلعیدن غذا را دشوار می‌کند. به غیر از تغییر فصل، دلایل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است به این وضعیت منجر شود از جمله مواد حساسیت‌زا یا آلاینده‌ها. مطمئناً سرفه در تمام طول روز یک تجربه خوشایند نیست، اما کاملا طبیعی است، زیرا به حذف مخاط، مواد آلرژی‌زا یا آلاینده‌ها کمک می‌کند.  

درمان خانگی سرفه
برترین درمان‌های خانگی سرفه مواردی هستند که می‌توانند تحریک و سوزش گلو را از بین ببرند و به نوعی این مجرا را تسکین بدهند. از جمله مواردی که چنین اثراتی دارند می‌توان به عسل، دمنوش زنجبیل یا حتی ساده‌تر، استفاده از بخار اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این مواد طبیعی این است که غالبا عوارض جانبی به همراه ندارند و می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را در منزل امتحان کنید.البته که شربت‌ها و دارو‌های بدون نسخه زیادی به فروش می‌رسند که می‌توانند در درمان سرفه موثر باشند. اما در صورتی که ترجیح می‌دهید روش‌های طبیعی را برای تسکین سرفه اعم از سرفه خشک یا سرفه ناشی از آلاینده‌ها یا سرماخوردگی و آنفولانزا امتحان کنید، تهیه شربت خانگی سرفه یکی از ایده‌آل‌ترین درمان‌هاست.

درمان سرفه از طب آیورودا
طب آیورودا نوعی طب کهن و باستانی است که در هند مورد توجه و استفاده زیادی قرار دارد. این دانش یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های درمانی کل‌نگر در جهان محسوب می‌شود که بیش از ۳ هزار سال پیش در هند توسعه یافته‌است. طب آیورودا مبتنی بر این باور است که سلامتی و تندرستی به تعادل ظریف بین ذهن، بدن و روح بستگی دارد. هدف اصلی آن ارتقا سلامت است، نه مبارزه با بیماری. اما درمان‌ها می‌توانند به منظور رفع مشکلات خاص سلامتی آغاز شوند. خوشبختانه طب آیورودا برای درمان سرفه نیز راهکار‌هایی دارد. 

راهکار‌های موثر درمان سرفه خشک در خانه
تفاوتی که سرفه خشک یا سایر انواع سرفه دارد این است که مخاط و مواد تحریک کننده را از ریه‌ها یا سایر نواحی تحت تاثیر حذف نمی‌کند. بیشتر سرفه‌های خشک را می‌توان در خانه و با استفاده از دارو‌های OTC یا دارو‌های بدون نسخه مانند قرص‌های گلو درمان کرد. با این حال چندین درمان خانگی نیز وجود دارد که به بهبودی سرفه کمک می‌کند و از جمله آن ها می توان به افزودن رطوبت به هوا با یک دستگاه بخور یا غرغره کردن با محلول آب نمک اشاره کرد.
برچسب ها: سرفه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها