به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۲۵۱۱۵۱

کره‌جنوبی: ماموریت ما به ایران شکست خورد

کره‌جنوبی: ماموریت ما به ایران شکست خورد
گروه سیاسی: یك رسانه‌ کره جنوبی با اشاره به سفر اخیر قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی به تهران از «شکست» ماموریت دیپلماتیک سئول برای رفع توقیف نفتکش کره جنوبی خبر داد.
روزنامه «کُریا جونگ‌آنگ» کره جنوبی در گزارشی درباره سفر اخیر مقام ارشد این کشور به ایران و دیدارهایش اعلام کرده که ماموریت او برای حل دیپلماتیک موضوع رفع توقیف نفتکش کره جنوبی در ایران شکست خورد.
«چویی جونگ کان»در سفری سه روزه راهی تهران شد و در این سفر با برخی مقام‌های ایران از جمله «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی پیشتر در این خصوص گزارش داده بود، که این دیپلمات قصد دارد ضمن بحث درباره موضوع پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی به واسطه تحریم‌های ایالات متحده، در خصوص آزادی نفتکش‌ و خدمه آن گفت‌وگو کند.
روزنامه «کُریا جونگ‌آنگ» کره جنوبی در گزارش خود نوشت: «دیپلمات‌های کره (جنوبی) که درباره آزادی یک نفتکش کره جنوبی مذاکره کردند، به دنبال اختلاف نظر بر سر دارایی‌های بلوکه شده ایران و ادعاها درباره آلودگی (محیط زیست)، این کشور را دست خالی ترک کردند».
طبق این گزارش، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که چویی جونگ کان در سفر سه روزه و دیدار با مقام‌های ایران درباره آزادی یک کشتی و ملوانان توقیف شده آن توسط ایران مذاکره کرد اما در رسیدن به هر گونه توافقی ناکام ماند.طبق اعلام این وزارتخانه، مذاکرات برای «حصول به راه‌حل‌هایی فوری و سازنده در موضوعات اختلافی» بین کره جنوبی و ایران بر اساس اصول دوستی بلندمدت بین دو کشور ادامه خواهد یافت.
برچسب ها: کره جنوبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها