به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۲۵۱۱۵۹
ترامپ: متمم ۲۵ قانون اساسی هیچ خطری برای من ندارد

پنس خطاب به دموکرات‌ها: تسلیم فشارهای شما هم نمی‌شوم

پنس خطاب به دموکرات‌ها: تسلیم فشارهای شما هم نمی‌شوم
گروه بین‌الملل: رییس‌جمهور آمریکا در آلاموی تگزاس گفت: متمم ۲۵ قانون اساسی هیچ خطری برای من ندارد. بلکه گریبان جو بایدن و دولتش را خواهد گرفت. همان طور که مصطلح است، دونالد ترامپ خطاب به نانسی پلوسی و چاک شومر (رهبران دموکرات مجالس نمایندگان و سنا) افزود: مراقب باشید چه آرزویی می‌کنید. دروغ استیضاح، ادامه بزرگ‌ترین و شرورانه‌ترین بگیر و ببند در تاریخ کشور ماست و باعث خشم و اختلاف و درد و رنج فوق‌العاده‌ای شده که بسیار بزرگ تر از آن چیزی است که بیشتر مردم هرگز درک کنند که این مسئله به ویژه در این برهه بسیار حساس برای آمریکا بسیار خطرناک است.

رای مثبت مجلس نمایندگان به درخواست از مایک پنس
مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب قطعنامه‌ای مبنی بر درخواست از معاون رئیس‌جمهور برای اجرای اصلاحیه ۲۵ قانون اساسی برای برکناری رئیس‌جمهور این کشور رأی مثبت داد. این مصوبه ۲۲۳ رای موافق و ۲۰۵ رای مخالف داشت. این در حالی است که مایک پنس قبلا مخالفت خود را با این درخواست اعلام کرده بود.

پنس خطاب به دموکرات‌ها: تسلیم فشارهای شما هم نمی‌شوم
مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان گفت متمم 25 قانون اساسی را برای برکناری دونالد ترامپ فعال نخواهد کرد. پنس در این نامه افزود: فعالسازی متمم 25 برای برکناری ترامپ با قانون اساسی آمریکا سازگار نیست. فعالسازی متمم 25 ، ابزاری برای مجازات نیست و به وجود آوردن بی سابقه وحشت را به دنبال خواهد داشت. پنس که فردی بسیار مذهبی است با ذکر جمله‌ای از عیسی ‌مسیح، از پلوسی و دیگر نمایندگان دموکرات خواست از اقداماتی که موجب اختلافات بیشتر می‌شود، خودداری کنند و تاکید کرد: هفته گذشته تسلیم فشارها برای اعمال قدرتی خارج از اختیارات قانونی خودم نشدم و الان نیز تسلیم نمایندگان نخواهم شد. متن نامه پنس به پلوسی در ادامه آمده است:

خانم رئیس
همه آمریکایی ها از حمله به ساختمان کنگره کشور ما ملت ما شوکه شده و ناراحت هستند و من از رهبری شما و دیگر مقامات در کنگره به منظور تشکیل مجدد نشست کنگره برای انجام کار مردم در همان روز سپاسگزارم. آن لحظه ای بود که به مردم آمریکا نشان داد در صورت نیاز، ایجاد اتحاد در کنگره همچنان امکان پذیر است. اما اکنون، تنها هشت روز مانده از دوره رئیس جمهور، شما و حزب دموکرات خواستار آن هستید تا کابینه و من متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا را فعال کنیم. من بر این باور نیستم که چنین اقدامی در راستای منافع ملت ما قرار داشته یا مطابق با قانون اساسی ما باشد.
هفته گذشته، من در مقابل فشارها برای اعمال قدرت فراتر از اختیارات قانون اساسی برای تایید نتیجه آن انتخابات تسلیم نشدم، و اکنون نیز در مقابل تلاش های ناشی از بازی های سیاسی در مجلس نمایندگان آمریکا در یک دوران بسیار جدی از حیات کشورمان تسلیم نخواهم شد.
همانطور که به خوبی می دانید، متمم بیست و پنجم قانون اساسی مربوط به دورانی است که رئیس جمهور از ظرفیت لازم برخوردار نیست یا ناتوان است. همین چند ماه پیش، زمانی که شما قانونی را برای ایجاد کمیسیون اصلاحیه بیست و پنجم قانون اساسی ایجاد کردید,گفتید: " آماده بودن رئیس جمهور بودن برای احراز این سمت باید بر اساس علم و حقایق تعیین شود."
شما سپس گفتید که ما باید "روند قضاوت نکردن بر اساس یک اظهار نظر یا رفتاری که ما خوششمان نمی آید، بلکه براساس یک تصمیم پزشکی است را رعایت کنیم."
خانم رئیس، بر اساس قانون اساسی حق با شما بود، متمم بیست و پنجم وسیله ای برای مجازات یا غصب نیست. استناد به متمم بیست و پنجمین بر اساس چنین روشی سبب ایجاد سابقه وحشتناکی می شود.
پس از روی دادن حوادث وحشتناک هفته گذشته، انرژی دولت ما در راستای اطمینان یافتن از یک انتقال منظم است. در کتاب مقدس آمده است: "برای هر چیز یک فصل و و برای هر هدفی یک زمان وجود دارد. زمانی برای بهبودی و زمانی برای ساختن وجود دارد. " آن زمان اکنون است.
در بحبوحه این همه گیری جهانی، در بحبوحه مشکلات اقتصادی برای میلیون ها آمریکایی و در بحبوحه حوادث دلخراش روز ششم ماه ژانویه، اکنون زمان آن است که دور هم جمع شویم، اکنون زمان بهبودی است.
من از شما و همه اعضای کنگره می خواهم از دست زدن به اقداماتی که باعث شکاف و التهاب هر چه بیشتر می شود، خودداری کنید.
با ما همکاری کنید تا تنش ها را کاهش دهیم و در زمانی که آماده می شویم مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور منتخب جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا آماده کنیم, کشور را متحد کنیم. من به شما قول می دهم که به انجام وظایف خود همچنان ادامه خواهم داد و با حسن نیت با دولت آتی همکاری کنم تا از یک انتقال منظم قدرت اطمینان حاصل شود. خدایا کمکم کن.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها