کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

الکسی ناوالنی: هفته آینده به روسیه برمی‌گردم

24 دی 1399 ساعت 17:52

گروه بین‌الملل: الکسی ناوالنی، از رهبران اپوزیسیون و منتقد دولت روسیه، گفت که با وجود احتمال بازداشت قصد دارد روز یک‌شنبه آینده، ۲۸ دی‌ماه از آلمان به روسیه برگردد.


ناوالنی امروز چهارشنبه در حالی از این موضوع در حساب اینستاگرامش خبر داد که روز سه‌شنبه، ۲۳ دی، در توئیتی اعلام کرده بود که سازمان زندان‌های روسیه با مراجعه به دادگاه به دنبال آن است تا حکم تعلیقی سه سال و نیم حبس او را تبدیل به حکم حبس قطعی کند.
این در حالی است که به گفته ناوالنی حکم تعلیقی او در تاریخ ۳۰ دسامبر پایان یافته است. الکسی ناوالنی ۴۴ ساله که یکی از سرسخت‌ترین منتقدان حکومت روسیه است، ماه اوت پارسال حين پرواز از سیبری به سمت مسکو بر اثر مسمومیت به شدت بیمار و سپس به بیمارستانی در آلمان منتقل شد.
او ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را آمر مسمومیت خود می‌داند؛ امری که کرملین تکذیب می‌کند. با وجود تکذیب‌های روسیه، به تازگی تحقیقات مشترک چند رسانه خبری و همچنین «بلینگ‌کت»، وب‌سایت تخصصی بریتانیایی در حوزه راستی‌آزمایی، نشان داد که سرویس امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) در مسمومیت الکسی ناوالنی با یک عامل عصبی دخالت مستقیم داشته است.
ناوالنی در ادامه پیام امروز خود در اینستاگرام نوشته است که «هرگز سوالی درباره بازگشت یا عدم بازگشت [به روسیه] برای من وجود نداشت. من آن جا را ترک نکردم. رفتن من به آلمان تنها یک دلیل داشت و آن این بود که آنها سعی کردند، مرا بکشند.»
ناوالنی اضافه کرده است: «من زنده مانده‌ام و اکنون پوتین که دستور قتل من را داده است، به نوکران خود می‌گوید که هر کاری بکنند تا من برنگردم.» ناوالنی در مورد فساد اداری و مالی مقامات روسی تحقیقاتی انجام داده و یکی از سازمان‌های مربوط به او، بنیاد ضدفساد (اف‌بی‌کی)، از شرکت مواد غذایی یوگنی پریگوژین، از تاجران نزدیک به ولادیمیر پوتین، شکایت کرده بود.
 


کد مطلب: 251186

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/251186/الکسی-ناوالنی-هفته-آینده-روسیه-برمی-گردم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir