به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۲۵۱۲۱۰

کاهش متقاضیان جدید پناهندگی به آلمان

کاهش متقاضیان جدید پناهندگی به آلمان
گروه بین الملل: وزارت کشور آلمان اعلام کرد که شمار درخواست‌های جدید پناهندگی به این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی با ۳۱.۵ درصد کاهش به ۷۶ هزار و ۶۱ مورد رسیده است.
هورست سیهوفر، وزیر کشور آلمان با اعلام این خبر گفت که کاهش تعداد متقاضیان جدید پناهندگی تنها به دلیل شیوع ویروس کرونا نبوده بلکه نتیجه سیاست مهاجرتی این کشور است که در مجموع موجب شده تا طی چهار سال گذشته دریافت تقاضاهای جدید پناهندگی همواره سیر نزولی داشته باشد.بر پایه گزارش وزرات کشور آلمان، اتباع سوریه، افغانستان و عراق بالاترین شمار درخواست‌های جدید پناهندگی را به دولت آلمان ارائه کرده‌‌اند. در این فهرست همچنین دو هزار و ۵۶۷ تقاضای پناهندگی نیز از سوی ایرانی‌ها تسلیم دولت آلمان شده است.
افزون بر تعداد اعلام شده در جدول فوق، دو هزار و ۸۷۸ درخواست جدید پناهندگی نیز از سوی افرادی ارائه شده که تابعیت مشخصی ندارند.
همچنین در سال گذشته میلادی ۲۶ هزار و ۵۲۰ درخواست پناهندگی برای کودکان به دنیا آمده در خاک آلمان ارائه شده و وزارت کشور آلمان ۱۹ هزار و ۵۸۹ تقاضای پیگیری تقاضای پناهندگی دریافت کرده است.اداره مهاجرت دولت فدرال آلمان در سال ۲۰۲۰ در مجموع ۱۴۵ هزار و ۷۱ در خواست جدید و مجدد پناهندگی را مورد بررسی قرار داده که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۱ درصد کاهش یافته است. از این میان تقاضای پناهندگی ۴۶ هزار و ۵۸۶ نفر رد شد، پرونده ۳۶ هزار و ۱۵ تن نیز به دلایلی از جمله پس گرفتن درخواست پناهندگی مختومه شد و ۳۷ هزار و ۸۱۸ مهاجر قانونی نیز پناهندگی این کشور را دریافت کردند. البته نزدیک به ۱۹ هزار نفر نیز تحت شمول حمایت‌های فرعی دولت آلمان قرار گرفتند و با اخراج فوری ۵ هزار و ۷۰۲ تن نیز موافقت نشد.
حمایت فرعی، حمایت بین‌المللی از پناهجویانی است که ضوابط پناهندگی را برآورده نمی‌کند اما بنا بر دلایل جدی و اثبات شده‌ای، در کشورشان تحت خطر واقعی و آسیب جدی قرار دارند.

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها