به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۲۵۱۲۲۷
کارشناس سازمان جهانی بهداشت:

سال دوم پاندمی کرونا می‌تواند سخت‌تر باشد

سال دوم پاندمی کرونا می‌تواند سخت‌تر باشد
گروه جامعه: سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع گسترده نوع جهش‌یافته ویروس کرونا هشدار داد. کارشناسان این نهاد بین‌المللی نگران این هستند که دومین سال شیوع کرونا از سال اول سخت‌تر باشد.
دو نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در هفته‌های اخیر در بریتانیا و آفریقای جنوبی مشاهده شده که قدرت سرایت آنها مشخصا از نوع قبلی بیشتر است. ویروس‌های جهش‌یافته در حدود ۵۰ کشور در سراسر جهان گسترش یافته‌اند.
همچنین ژاپن روز یکشنبه گذشته از کشف یک ویروس جهش‌یافته دیگر خبر داد که ظاهرا از منطقه آمازون در برزیل منشأ گرفته است. این نوع جدید ویروس کرونا در حال حاضر تحت بررسی و آزمایش است.
معاون ریاست سازمان جهانی بهداشت گفته است، علیرغم تولید اولین واکسن‌ها هنوز راه درازی تا غلبه بر پاندمی کرونا در پیش است. مایک رایان تصریح کرد، "با توجه به جنبه‌های مختلف شیوع ویروس سال دوم پاندمی ممکن است از سال اول سخت‌تر باشد".
این ویروس‌شناس در سازمان جهانی بهداشت هماهنگ‌کننده مبارزه با پاندمی کرونا است که مشخصا بر نیم‌کره شمالی متمرکز است، چرا که تا کنون در این بخش نوع جهش‌یافته و مسری‌تر ویروس بیشتر شایع شده است.ماریا فن کرکهوف، ویروس‌شناس دیگر سازمان جهانی بهداشت با اشاره به تعطیلات اخیر کریسمس و سال نوی میلادی گفت، بعد از این تعطیلات در برخی کشورها وضعیت به جای اینکه بهتر شود بدتر شده است.
همچنین بعد از چندین روز تأخیر بالاخره ماموریت سازمان جهانی بهداشت برای تحقیق درباره منشأ ویروس کرونا در چین آغاز شده است. تیم ۱۰ نفره کارشناسان این نهاد بین‌المللی  وارد کلان‌شهر ووهان شدند؛ جایی که در سال ۲۰۱۹ اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده شده بود.این تحقیقات قرار بود هفته گذشته آغاز شود اما تاخیر در صدور مجوز از طرف دولت چین آن را به تعویق انداخت.کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به دلیل مقررات سختگیرانه دولت چین باید دو هفته در قرنطینه بمانند.
برچسب ها: کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها