به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۲۵۱۲۳۶

سفر مشروط شهروندان عربستان به ۱۲کشور

سفر مشروط شهروندان عربستان به ۱۲کشور
گروه بین الملل: دولت عربستان با ازسرگیری پروازهای بین‌المللی اعلام کرد که اتباع این کشور باید برای سفر به ۱۲ کشور مجوز لازم را داشته باشند.
 خبرگزاری رسمی «واس»، عربستان اعلام کرد که با پایان محدودیت پروازهای بین‌المللی همچنان برای سفر به ۱۲ کشور از جمله ترکیه
لیبی، سوریه، ایران، لبنان، یمن، ارمنستان، سومالی، کنگو، ونزوئلا، بلاروس و افغانستان، لازم است که مجوز قبلی دریافت شود.
علت این محدودیت «شرایط امنیتی و ادامه همه گیری ویروس کرونا و گسترش نسل جدید آن» اعلام شده است.
بر اساس اعلام پایگاه خبری «میدل است نیوز»، دولت عربستان همچنین از شهروندان خود که در این کشورها به سر می برند خواسته که با مراجعه فوری به سفارت سعودی در این کشورها وضعیت خود را اعلام کنند.
عربستان هفته گذشته اعلام کرد که از پایان ماه مارس آینده همه پروازهای خود را ازسر خواهد گرفت و گذرگاه‌های زمینی و هوایی و دریایی این کشور بازگشایی خواهد شد.
از سوی دیگر، وزارت کشور عربستان سعودی یکشنبه ۱۵ دی ماه جاری از پایان ممنوعیت ورود به این کشور از راه‌های هوایی، زمینی و دریایی خبر داد.
وزارت کشورعربستان در این باره اعلام کرد که اقدام های پیشگیرانه مربوط به تعلیق همه پروازهای هوایی بین المللی و همچنین ممنوعیت ورود به عربستان از راه‌های زمینی و دریایی از امروز متوقف شده است.
یک مقام مسوول در وزارت کشور عربستان اعلام کرد که دولت سعودی تصمیم به پایان کار پیشگیری از شیوع گونه جدید ویروس کرونا و در نتیجه پایان تعلیق همه پروازهای هوایی بین المللی به روی مسافران خارجی و ورود به عربستان از راه های دریایی و زمینی گرفته است.
این منبع مسئول در عین حال تأکید کرد، خارجی‌هایی که از انگلیس و آفریقای جنوبی و یا هر کشوری که وزارت بهداشت عربستان تعیین کرده است، وارد سرزمین عربستان می‌شوند، باید به مدت چهارده روز در قرنطینه باشند.
در پی شیوع گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس و چند کشور دیگر، عربستان همه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به مدت دو هفته به حالت تعلیق درآورد.
بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس اخیرا اعلام کرده که گونه جهش‌یافته جدیدی از ویروس کرونا در این کشور کشف شده که سرعت شیوع آن ۷۰ درصد بیشتر است.
پیش از این نیز، همزمان با افزایش نگرانی‌ها در پی شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا در جنوب انگلیس کشورهای هلند، بلژیک، فرانسه، ایتالیا، آلمان، ایران، کویت و ترکیه نیز پروازهای ورودی از انگلیس را ممنوع کرده بودند.
برچسب ها: عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها