به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۲۵۱۲۳۷

در خواست کمک کره جنوبی از قطر برای آزادی کشتی‌اش

در خواست کمک کره جنوبی از قطر برای آزادی کشتی‌اش
گروه بین الملل: مقام‌های کره جنوبی خواهان کمک و حمایت قطر برای آزادی نفتکشی شده‌اند که سپاه پاسداران در آب‌های خلیج فارس توقیف کرده است.
 چوی جونگ کون، معاون اول وزارت خارجه کره جنوبی در سفر به دوحه و دیدار با مقام‌های بلندپایه قطر از آنها خواسته برای آزاد کردن این کشتی و خدمه‌اش میانجی‌گری کنند.
وزارت خارجه کره جنوبی  اعلام کرد که  چوی برای طرح این درخواست و بررسی روابط دو جانبه، روز چهارشنبه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و دیگر مقام‌های این کشور دیدار کرده است.سپاه پاسداران ده روز پیش یک نفتکش کره جنوبی را با ۲۰ خدمه به دلیل آن چه ایجاد آلودگی محیط زیستی خواند توقیف کرد. پنج نفر از خدمه این کشتی شهروند کره جنوبی هستند.معاون اول وزارت خارجه کره جنوبی پیش از قطر به ایران سفر کرده بود اما مذاکرات برای آزادی این کشتی که با درخواست ایران برای پرداخت میلیاردها دلار بدهی کره جنوبی همراه شد، بی‌نتیجه ماند.
مقام‌های جمهوری اسلامی از کره جنوبی می‌خواهند از "سیاسی کردن" موضوع توقیف کشتی خودداری کند، چون آن را مسئله‌ای محیط زیستی می‌دانند، اما هم‌زمان خواهان آزادسازی بدهی‌های معوقه کره جنوبی شده‌اند.توقیف این کشتی در حالی صورت گرفت که مقام‌های ایران در ماه‌های اخیر بارها از سئول به دلیل پرداخت نکردن بیش از هفت میلیارد دلار بدهی این کشور به ایران انتقاد کرده بودند. کره جنوبی می‌گوید تحریم‌های مالی آمریکا مانع انتقال این پول به ایران است.وزارت خارجه کره جنوبی  در اطلاعیه‌ای گفت که معاون وزیر خارجه خواهان "حداکثر حمایت ممکن" از سوی قطر برای حل و فصل موضوع شده است.قطر از جمله کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس است که در سال‌های اخیر روابط نزدیک‌تری با ایران داشته است.
وزارت خارجه کره جنوبی همچنین گفته است که ایران پیشنهاد استفاده از پول‌های بلوکه‌شده‌اش را برای خرید آمبولانس در جریان دیدارهای مقام‌های دو کشور مطرح کرده است.


 
برچسب ها: کره جنوبی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها