به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۲۵۱۲۵۴

تائید حکم ۲۰ سال زندان یك رئیس جمهور

تائید حکم ۲۰ سال زندان یك رئیس جمهور
گروه بین الملل:دادگاه عالی کره جنوبی  حکم ۲۰ سال زندان را برای پارک گون‌-هه، رئیس جمهور پیشین این کشور تایید کرد و با این تصمیم، به یک روند طولانی قضایی درباره پرونده فساد مالی او پایان داد.
دادگاه عالی همچنین احکام جریمه مالی و جبران خسارت، در مجموع به مبلغ ۱۶ میلیون یورو را که در دادگاه بدوی برای او تعیین شده بود، تایید کرد.
خانم پارک که یازدهمین رئیس جمهوری این کشور واقع در شرق آسیا و اولین زنی بود که در کره به این مقام می‌رسید، در مارس سال ۲۰۱۷ میلادی با رای استیضاح پارلمان از قدرت برکنار و سپس به اتهام فساد مالی محاکمه شد.او پیش از این در سال ۲۰۱۸ میلادی به اتهام فساد مالی و سوء استفاده از قدرت از سوی دادگاه به ۳۰ سال زندان محکوم شده بود.خانم پارک که بارها این اتهامات را رد و شیوۀ رسیدگی به پرونده‌اش را مغرضانه توصیف کرده بود،  در جلسه دادگاه حاضر نشد.
او همچنین به دلیل نقض قوانین انتخاباتی به دو سال زندان محکوم شد. به این ترتیب پارک گون‌-هه که اکنون ۶۸ سال دارد باید مدت ۲۲ سال را در زندان سپری کند.
بنا بر اعلام دادستان، از جمله جرایم خانم پارک، دریافت یا درخواست میلیون‌ها دلار پول از از شرکت‌های بزرگ کره‌ای از جمله سامسونگ الکترونیک برای ارائه اسناد طبقه‌ بندی شده به آنها، قرار دادن نام هنرمندان منتقد خود در یک «فهرست سیاه» و برکناری مقامات ارشد به دلیل انتقاد آنها از او بوده است.با این رسوایی، از ارتباط پیچیده میان خانواده‌های گردانندۀ شرکت‌های بزرگ کره‌ای با قدرت سیاسی در این کشور نیز پرده برداشته شد.پس از استیضاح او، مون جائه-‌این، وکیل حقوق بشر و دارای گرایش‌های چپ میانه در این کشور به ریاست جمهوری کره جنوبی انتخاب شد و به این ترتیب دست محافظه‌کاران از نهاد قدرت کوتاه گردید.

 
برچسب ها: کره جنوبی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها