کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبوتری که خود را به استرالیا رساند کشته می‌شود

25 دی 1399 ساعت 19:21


گروه جامعه:یک کبوتر مسابقه‌ توانسته با طی ۱۳ هزار کیلومتر فاصلهٔ اقیانوس آرام خود را از آمریکا به استرالیا برساند، اما مقامات بهداشتی استرالیا قصد دارند این کبوتر را بکشند.
کوین چلی‌برد، شهروند ملبورن که این کبوتر خسته را روز ۲۶ دسامبر گذشته در حیاط خانه‌اش یافته گفته است که این همان کبوتر مسابقه‌ای است که حدود دو ماه پیش در ۲۹ اکتبر، در جریان مسابقهٔ کبوترپرانی در ایالت اورگان آمریکا ناپدید شده بود.کارشناسان می‌گویند این کبوتر که یابنده‌اش آن را به افتخار جو بایدن، برندهٔ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «جو» لقب داده، احتمالا سوار بر یک کشتی باری از اقیانوس اطلس گذشته است. اتحادیهٔ کبوتر‌های مسابقهٔ آمریکا تأیید کرده است که این کبوتر در فهرست آنها ثبت شده و متعلق به فردی در ایالت آلاباماست.
کوین به «جو» آب و دانه می‌دهد ولی این کبوتر که توجه رسانه‌های استرالیا را جلب کرده از چشم مقامات بهداشتی نیز دور نماند. مسئولان ادارهٔ بهداشت استرالیا روز پنجشنبه با کوین چلی‌برد تماس گرفتند و گفتند که نگران بیماری‌های شایع بین پرندگانند و از او خواسته‌اند تا «جو» را بگیرد.کوین در پاسخ گفته است که دیگر نمی‌تواند پرنده را با دست بگیرد چون او در این مدت با تغذیه توانش را باز یافته و وقتی کسی به او نزدیک شود می‌پرد و دور می‌شود و حالا مسئولان بهداشتی گفته‌اند که سراغ یک پرنده‌گیر حرفه‌ای خواهند رفت.
وزرات کشاورزی استرالیا که مسئول محافظت‌های زیست‌شناختی است اعلام کرده است که «ماندن این پرنده در خاک کشور مجاز نیست» زیرا «امکان دارد امنیت تغذیه و همچنین پرندگان وحشی استرالیا را به‌خطر بیندازد.»استرالیا مقررات بسیار سفت‌ و سختی را برای ورود جانوران وحشی و حیوانات خانگی به خاک خود دارد و از جمله در سال ۲۰۱۵ وقتی جانی دپ، ستارهٔ هالیوود در سفر به استرالیا دو سگ کوچکش را پنهانی با خود برده بود، مقامات بهداشتی استرالیایی اجازه ندادند سگ‌های کوچک وارد خاک کشور شوند و آنها را به‌اجبار با یک جت به خانه برگرداندند.

 


کد مطلب: 251255

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/251255/کبوتری-خود-استرالیا-رساند-کشته-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir