به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : ۲۵۱۲۶۸

ابتلا به کرونا دستکم ۵ ماه ایمنی ایجاد می‌کند

ابتلا به کرونا دستکم ۵ ماه ایمنی ایجاد می‌کند
گروه علمی: تحقیقات جدید در انگلیس نشان داد افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند دستکم ممکن است تا ۵ ماه ایمن باشند، اما شواهد نشان می‌دهد با وجود پادتن‌هایی که در بدن آنها وجوددارد، آنها ممکن است همچنان ناقل بیماری باشند.
یافته‌های اولیه تحقیقات دانشمدان بهداشت عمومی انگلیس از کارکنان بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی در این کشور نشان داده که به ندرت ممکن است کسانی که قبلا آنتی بادی کووید-۱۹ را در بدن دارند، دوباره مبتلا به این بیماری شوند و از بین ۶ هزار و ۶۱۴ مورد مورد مطالعه که پیش از این به کرونا مبتلا شده بودند فقط ۴۴ مورد دوباره به این ویروس مبتلا شدند.
با این حال کارشناسان هشدار داده‌اند که یافته‌های آنها به این معنا است افرادی که در موج اول همه‌گیری در نخستین ماه‌های سال ۲۰۲۰ به کرونا مبتلا شده‌اند اکنون ممکن است  در معرض آسیب ابتلای دوباره باشند.آنها همچنین هشدار داده‌اند افرادی که به اصطلاح «ایمنی طبیعی» دارند که در نتیجه ابتلا به بیماری حاصل آمده همچنان ممکن است ویروس SARS-CoV-۲ را در بینی و گلوی خود داشته باشند و آن را به دیگران منتقل کنند.
در بیانیه‌ای که درباره این یافته‌های جدید صادر شده به موضوع آنتی بادی یا دیگر واکنش‌های ایمنی به واکسن یا تاثیرات واکسن اشاره نشده است و در آن فقط بیان می‌شود که درباره واکنش‌ها به واکسن امسال تحقیق خواهد شد.
این تحقیقات که به تحقیقات «سیرن/ SIREN» نام گرفته با مشارکت ده‌ها هزار نفر از کادر بهداشتی و درمانی در انگلیس انجام شده که از ماه ژوئن تاکنون درباره ابتلا به کرونای جدید یا وجود پادتن در بدن شان آزمایش شده‌اند.
تیم تحقیقات قصد دارد به ارزیابی‌های خود درباره شرکت کنندگان در این تحقیق ادامه دهد تا به نتیجه‌ای درباره امکان ماندگاری بیشتر ایمنی بعد از ۵ ماه به نتیجه برسد.
آنها در بیانیه مربوط به نتایج تحقیقات خود بار دیگر بر ضرورت عمل کردن به دستورات ماندن در خانه و دیگر مقررات حتی با وجود ابتلا به کووید-۱۹ در گذشته نیز تاکید کرده اند.در انگلیس تاکنون سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۵۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۸۳ هزار و ۲۰۳ نفر فوت کرده‌اند.کشف ویروس جهش یافته کرونا در انگلیس زنگ هشدار را در بین کشورهای اروپایی به صدا در آورد و برخی کشورها مرزهای خود را به روی این کشور بستند.
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها