به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۲۵۱۳۰۱

ابهام در واریزمبلغ متناسب‌سازی برخی بازنشستگان

ابهام در واریزمبلغ متناسب‌سازی برخی بازنشستگان
گروه اقتصادی: برخی بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور تامین اجتماعی، از ابهام در واریز مبلغ متناسب‌سازی دی ماه خبر می‌دهند.به گزارش  ایلنا، بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند که در فیش حقوقی آذر ماه آنها تفاوت مبلغ متناسب‌سازی مرداد تا آذر، به گونه‌ای غیرواقعی محاسبه شده است. برای نمونه اکبر بادره، یکی از همین بازنشستگان گفت که تنها 213 هزار و 500 تومان بابت تفاوت متناسب‌سازی مرداد تا آذر دریافت کرده است؛ درحالیکه 35 سال بیمه‌پردازی داشته است؛ یعنی در هر روز حدود 1400 تومان.
در همین حال به هر یک از مستمری‌بگیران بابت تفاوت متناسب‌سازی مرداد تا آذر مبالغ متفاوتی پرداخت شده است؛ برخی کمتر از 100 هزار تومان و برخی بیشتر از این میزان و تا 200 هزار تومان هم دریافت کرده‌اند. دلیل تفاوت در مبلغ متناسب‌سازی بازنشستگان سنوات بیمه‌پردازی و تفاوت در سطوح مستمری‌بگیری آنهاست.در واقع هرچه بازنشستگان از پایین‌ترین سطح مستمری فاصله داشته باشند و به سقف نزدیکتر باشند، مبالغ بیشتری را بابت متناسب‌سازی دریافت می‌کنند؛ اما در مورد بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور مانند اکبر بادره، مبنای محاسبه نه 10 سال سنوات ارفاقی دوران بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان، بلکه 4 درصد مابه‌التفاوت بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور است که باید توسط کارفرمایان پرداخت شود.اما برخی از همین بازنشستگان می‌گویند که فیش حقوقی دی ماه آنها بدون محاسبه افزایش مبلغ متناسب‌سازی صادر شده و حتی در مبلغ مستمری (پایه حقوق) هم اعمال نشده است، درنتیجه تفاوتی میان مستمری آذر و دی ماه آنها وجود ندارد و همان مبلغ را دریافت می‌کنند. گفتنی است با مذاکراتی که به دنبال نارضایتی بازنشستگان از شیوه اعمال متناسب‌سازی در تامین اجتماعی به جریان افتاده، قرار بر این شد که آیتم‌های مبلغ متناسب‌سازی، ضریب ترغیب و تفاوت تطبیق، از آذرماه در پایه حقوق محاسبه شوند، تا ضرایب افزایش مستمری 1400 روی آنها اعمال شود. 
برچسب ها: بازنشستگان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها