کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیل‌هایی که نقاشی می‌کشند!/تصاویر

26 دی 1399 ساعت 10:54


گروه عکس: فیل‌ها به عنوان حیوانات باهوشی شناخته می‌شوند که حتی وارد عرصه نقاشی حرفه‌ای شده‌اند. یک گروه هفت نفره از فیل‌های آسیایی با کمک قلموهای مخصوص و با خرطوم‌هایشان تابلوهای نقاشی خلق می‌کنند.
 
این موجودات حتی از مهارت ویژه‌ای برای نقاشی کردن استفاده می‌کنند: آن‌ها رنگ را با خرطوم‌هایشان می‌مکند و روی تابلو نقاشی اسپری می‌کنند. رنگ‌هایی که فیل‌ها برای رنگ‌آمیزی استفاده می‌کنند نوع مخصوصی از رنگ‌های غیرسمی است.این فیل‌های هنرمند برای خلق تصاویری که به ظرافت کمتری نیاز دارند هم از پاهای بزرگشان استفاده می‌کنند. فیل‌ها برای این کار ابتدا پاهایشان را سطل‌های رنگ فرو می‌برند و سپس تابلوهای نقاشی که روی زمین قرار دارند را رنگ‌آمیزی می‌کنند.

نتیجه تلاش‌های این فیل‌ها هر کدام تا ۱۳۰۰ پوند فروخته شده‌اند و سود حاصل از فروش این آثار صرف حمایت از  محل زندگی این فیل‌ها یعنی «کمپ مایسا» می‌شود.اغلب فیل‌های هنرمندی که ۹ سال پیش توسط یک نقاش چینی تعلیم دیدند اکنون این مهارت را دارند تا بتوانند دسته گل‌هایی با ظاهر واقعی را خلق کنند.


اثر هنری یکی از فیل‌های نقاش
 یک راهنما با لمس کردن گوش‌های فیل‌ها، آن‌ها را حین نقاشی کردن راهنمایی می‌کند. رنگ‌هایی که در تابلوهای نقاشی فیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد بیشتر رنگ‌های اصلی هستند؛ چرا که توانایی تشخیص رنگ‌ برای فیل‌ها محدود است.
 
آموزش نقاشی به فیل‌ها یک روش نوآورانه در کمپ «مایسا» بود که بعدها در سایر پناهگاه‌ها به منظور جمع‌آوری پول برای حیوانات ادامه پیدا کرد.


کد مطلب: 251305

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/251305/فیل-هایی-نقاشی-می-کشند-تصاویر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir