به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۲۵۱۳۱۶

ادعای استقرار پهپادهای ایران در یمن

ادعای استقرار پهپادهای ایران در یمن
گروه سیاسی: روزنامه نیوزویک با انتشار یک گزارش اختصاصی خبر از استقرار "پهپادهای انتحاری" در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن داده است. ایران با پهپاد "شاهد-۱۳۶" می‌تواند اهدافی در شعاع ۲۲۰۰ کیلومتری را مورد حمله قرار دهد.در این گزارش آمده است که استقرار پهپادهای "شاهد-۱۳۶" هم‌زمان با افزایش تنش در دریای سرخ صورت گرفته است.
نیوزویک نوشته است که به تصویری دست یافته که استقرار این پهپادها را ثابت می‌کند. گفته می‌شود که این تصویر برای بررسی در اختیار یکی از کارشناسان فعالیت‌های نظامی ایران در منطقه قرار گرفته و از سوی این کارشناس تایید شده است.یک کارشناس امور نظامی که مایل به افشای هویت خود نبوده گفته است که ایران جنگ‌افزارهای بدون سرنشین در اختیار متحدان خود در یمن  قرار داده است.بر اساس ارزیابی کارشناسان شعاع مورد پوشش این پهپادها بین ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود. استقرار چنین پهپادهایی در مناطق شمالی یمن و در نقاط تحت کنترل انصارالله امکان حمله به مراکزی در خاک عربستان، اسرائیل، خلیج فارس و اهداف متعلق به آمریکا در منطقه را فراهم می‌سازد.
در گزارش نیوزویک آمده است که ایران با استقرار این پهپادها در خاک یمن بر آن بوده تا حمله به اهداف نیروهای متخاصم خود را بدون پذیرش مستقیم مسئولیت آن انجام دهد.
افزون بر آن، نیوزویک خبر از افزایش حضور نظامی ایران در دریای سرخ داده است. ایران می گوید که برای پشتیبانی از کشتی‌های تجاری خود اقدام به اعزام ناوهای جنگی به این منطقه نموده است.
نیوزویک به نقل از سردار محمدحسین باقری، رئيس کل ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی خبر از اعزام دو ناو جنگی "مکرون" و "زره" به آب‌های دریای سرخ داده است.
رزم‌ناو "زره" از توان پرتاب موشک برخوردار است و رزم‌ناو "مکرون" می‌تواند بالگرد حمل کند. باقری استفاده از این دو ناو جنگی را تضمین حمل و نقل کالا و نفت ایران اعلام کرده است.

 
برچسب ها: ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها