به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۲۵۱۳۲۶

بسته مالی هنگفت بایدن برای جبران زیان‌های کرونا

بسته مالی هنگفت بایدن برای جبران زیان‌های کرونا
گروه بین الملل:رئیس جمهور آینده آمریکا بودجه‌ای هنگفت برای جبران پیامدهای اقتصادی بحران کرونا پیشنهاد کرده است. یارانه مستقیم به شهروندان زیان‌دیده در رأس این برنامه قرار دارد.
جو بایدن قصد دارد با برنامه‌ای کلان و به حجم بی‌سابقه هزار میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار با رکودی که دامنگیر بزرگترین اقتصاد جهان شده است، مقابله کند. در رأس این برنامه ۱۴۰۰ دلار یارانه مستقیم به شهروندان است.
 بایدن  در پیامی به ملت آمریکا گفت: «پاندمی به میلیون‌ها آمریکایی زیان زده و به حیثیت و حرمت آنها آسیب رسانده است».بایدن بر سرعت بخشیدن به برنامه واکسیناسیون در کشور تأکید کرد و گفت: «نه تنها یک ضرورت اقتصادی، بلکه وظیفه اخلاقی ماست که به سرعت اقدام کنیم».بنا بر برنامه پیشنهادی، مبلغ بیمه بیکاری از هم‌اکنون تا سپتامبر آینده از ۳۰۰ دلار در هفته به ۴۰۰ دلار افزایش می‌یابد.  روی هم مبلغی معادل هزار میلیارد دلار کمک مستقیم به خانوارها اختصاص می‌یابد.۴۱۵ میلیارد دلار برای پیکار با ویروس کرونا و تأمین واکسن برای همگان در نظر گرفته شده است.نهادها و بنگاه‌های کوچکی که به شکلی ویژه از پاندمی آسیب دیده‌اند، ۴۴۰ میلیارد دلار دریافت می‌کنند.یکی از مشاوران بایدن تصریح کرد: «ما در وضعیتی بسیار وخیم قرار گرفته‌ایم». بر همین پایه هرگونه فشار مالی و مالیاتی به شهروندان تا ماه سپتامبر متوقف می‌شود.رئیس جمهور قصد دارد طرح ۱۵ دلار حداقل دستمزد در ساعت را نیز به کنگره ارائه دهد.
بازارهای مالی از طرح پیشنهادی بایدن استقبال کردند. به نظر کارشناسان تزریق این حجم کلان از نقدینگی قطعا می‌تواند رونق و شادابی را به عرصه‌های گوناگون برگرداند.
پاندمی بیش از ۲۲ میلیون شغل را در آمریکا از بین برده که تنها حدود ۱۲ میلیون از آنها بازیابی شده است.تاکنون بیش از ۲۰ میلیون نفر در آمریکا به ویروس کرونا دچار شده و بیش از ۳۸۵ هزار نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

 
برچسب ها: بایدن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها