به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۲۵۱۳۲۷

تفاوت سردرد کرونا و سردرد‌های دیگر چیست؟

تفاوت سردرد کرونا و سردرد‌های دیگر چیست؟
گروه علمی: سردرد یکی از مهمترین علائم بسیاری از عفونت‌های ویروسی، سرماخوردگی، سینوزیت و آلرژی است؛ علاوه بر این یکی از علائم اصلی عفونت کرونا هم به شمار می‌رود.مطالعه جدیدی که روی ۳ هزار و ۱۹۶ مبتلا به بیماری‌های مختلف و ۲۶۲ بیمار مبتلا به کرونا به همراه سردرد انجام شده، علائم خاصی از سردرد مرتبط با ویروس کرونا را شناسایی کرده است که در این گزارش با آن آشنا می‌شویم.
 
سردردی که بیش از ۷۲ ساعت طول می‌کشد
برای بیش از ۱۰ درصد از بیماران مورد مطالعه، سردردی که بیش از ۷۲ ساعت طول کشید نشانه ابتلا به ویروس کرونا بود.علت این بود که سردرد‌های ناشی از بیماری‌های دیگر به ندرت برای مدت طولانی ادامه پیدا می‌کنند و معمولاً در مدت زمان کوتاهی فروکش می‌کنند.

گرفتگی‌های دستگاه گوارش همراه با سردرد
در حالی که سردرد معمولی به ندرت تعادل روده را مختل می‌کند، اما در موارد عفونت با ویروس کرونا، سردرد با علائم دیگری از جمله از دست دادن حس بویایی و چشایی همراه است و باعث مشکلات گوارشی مانند گرفتگی عضلات، حالت تهوع، خستگی و کاهش اشتها می‌شود.

قرص‌های مسکن، سردرد را تسکین نمی‌دهد
سردرد به دلیل التهاب ایجاد می‌شود. مسکن‌ها و دارو‌ها معمولاً به تسکین درد و تسکین علائم کمک می‌کنند. با این حال، در صورت ابتلا به ویروس کرونا، دارو‌های مسکن، آنچنان تسکینی در افراد علائم دار ایجاد نمی‌کند. این به نوبه خود ممکن است یک نشانه هشدار دهنده در مورد ابتلا به کرونا باشد.

احساس سردرد ضربان دار
اگر مشکوک به کرونا هستید، بررسی کنید که آیا احساس «ضربان» در سر خود دارید. کارشناسان می‌گویند ممکن است سردرد ناشی از ابتلا به کرونا بسیار شدید باشد که این عارضه تمرکز روی کار را دشوار می‌کند و منجر به احساس سرگیجه می‌شود. درد شدید و سردرد می‌تواند نشانه اولیه حمله ویروس به اندام‌های حیاتی از جمله سیستم عصبی باشد.

مردان بیشتر مستعد سردرد ناشی از کرونا هستند
طبق مطالعات انجام شده، مردان دو برابر بیشتر از زنان دچار سردرد ناشی از ویروس کرونا می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها