به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۲۵۱۳۴۳

استدلالی عجیب برای توجیه فیلترینگ

استدلالی عجیب برای توجیه فیلترینگ
گروه سیاسی: یک نماینده اصولگرای مجلس، در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت آزادی بیان در ایران گفت: امروز ما شاهد اجرای آزادی بیان در سطح کشور هستیم. شما اگر به دانشگاه‌های کشور بروید، می‌بینید که دانشجویان و اساتید آزادانه نظرات خودشان را بیان می‌کنند. البته مشروط بر اینکه این نظرات خارج از چارچوب و خطوط قرمز نظام و کشور نباشد. مثل همین مساله هم در فضای مجازی کشور حاکم است. ما در همین دولت هم شاهد هستیم که بعضا همین خطوط قرمز هم رعایت نمی‌شود و بر همین اساس باید گفت که بحث آزادی بیان در کشور ما وضعیت بی نظیری دارد. البته نباید بحث آزادی بیان را با ولنگاری و بی‌قید و بندی اشتباه بگیریم. ما مخالف ولنگاری هستیم.
حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در ایران تناقضی با مساله آزادی بیان ندارد، گفت: مساله فیلترینگ یک مساله مهم و حساسی است و زوایای مختلفی دارد. ما به طور کلی و مطلق نمی‌توانیم فیلترینگ را ناقض اصل آزادی بیان بدانیم. چون معتقدان به فیلترینگ اصرار به رعایت اخلاق، شرع و عرف جامعه دارند که بعضا شبکه‌های اجتماعی با این اصول در تعارض هستند. ولی ما در همین شبکه‌های اجتماعی می‌توانیم با رعایت خطوط قرمز نظام آزادانه نظرات و عقاید خودمان را مطرح کنیم.
وی در پاسخ به پرسشی درمورد فیلترینگ توییتر و در عین حال حضور مسئولان مختلف کشور در این فضا گفت: اگر بخواهم با یک مثال این موضوع را برای شما توضیح بدهم، باید بگویم که محدودیت نمی‌تواند یکسان باشد. همچنان که در یک خانواده محدودیت برای تمام اعضا یکسان نیست. پدر خانواده رمز کارت بانکی خودش را در اختیار فرزند خردسالش قرار نمی‌دهد هرچند که امکان دارد که همسر خانواده یا فرزند بالغ و بزرگتر خانواده این رمز بانکی را در اختیار داشته باشد. چراکه امکان دارد آن کودک با پول خانواده برود شکلات بخرد و یا سرش کلاه بگذارند ولی بزرگ‌ترهای خانواده با آن کارت بانکی امور معیشتی خانواده را مدیریت می‌کنند.نقدعلی افزود: با توجه به همین مثال باید گفت که ورود مسئولان به شبکه‌های اجتماعی در راستای اهداف نظام است و اگر در این بین افرادی هستند که امروز مسئولیتی ندارند ولی در شبکه‌ها اجتماعی فعالیت می‌کنند به دلیل آن است که وابسته به نظام مدیریت جامعه هستند.
نماینده خمینی شهر همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا شما در شبکه‌های اجتماعی فعال هستید، گفت: بله من در برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر یا اینستاگرام و شبکه‌های داخلی همچون ایتا و ... صفحه کاربری دارم که بعضا خودم و بعضا مسئولان دفترم فعال هستیم.

 
برچسب ها: فیلترینگ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها