به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۷ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۲۵۱۴۳۳

توجه به مردم، فرصت و بی‌توجهی به مردم تهدید است

توجه به مردم، فرصت و بی‌توجهی به مردم تهدید است
گروه سیاسی: بحث درباره جایگاه مردم در نظام جمهوری اسلامی بحثی قدیمی و ریشه‌دار است، اما حالا در ارزیابی از مهم‌ترین تهدیدات و فرصت‌های نظام جمهوری اسلامی یك استاد دانشگاه و نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی  تاکید دارد که وضعیت جایگاه مردم در نظام جمهوری اسلامی هم تهدید و هم فرصت برای این نظام در یک دهه پیش روست.عماد افروغ در این باره گفت: جایگاه مردم در نظام جمهوری اسلامی هم تهدید و هم فرصت است؛ به نظر می‌رسد ما به طور فزاینده خاستگاه اصلی این انقلاب را که مردم هستند فراموش کرد‌ه‌ایم و وزنی که به قدرت سیاسی می‌دهیم به هیچ وجه هم‌طراز با وزنی که نیست باید به خاستگاه اصلی قدرت سیاسی یعنی قدرت اجتماعی بدهیم.او ادامه داد: ذیل هر شرایط و به هر توجیهی این بی‌توجهی در حال انجام است و منجر به تهدید بزرگی خواهد شد.افروغ با ذکر این نکته که نباید مردم، نیازها و مطالبات و قدرت آنها را فراموش کنیم، افزود: فراموشی مردم یعنی فاصله بین قدرت سیاسی و قدرت اجتماعی ایجاد کردن که این فاصله زمینه‌ساز بحران، شورش و آشوب است.او توضیح داد: ما با هیچ دلیل و علتی نمی‌توانیم مردم را از صحنه دور نگه داریم، هیچ توجیه شرعی‌ای هم در این زمینه نداریم. هر اندازه که فرمان حاکم، شرعی است، حضور و نظارت مردم هم شرعی است. بماند که مردم علاوه بر شرعیت حضور ناظرانه خود، یک وجه مقبولیت نیز دارند؛ یعنی اگر نظامی مقبولیت و رضایت عامه را نداشته باشد، از اساس مشروع هم نیست.
عماد افروغ در پایان گفت: توجه به مردم، فرصت و بی‌توجهی به مردم تهدید است و ما متاسفانه در شرایط تهدید به سر می‌بریم و اگر نگوییم در اوج این تهدید هستیم، بدون شک در حال طی مسیر در جاده این تهدید هستیم. دوری از این وضعیت نیازمند بازنگری صاحبان قدرت در رفتارها و سیاست‌هایشان است.
برچسب ها: مردم
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها