کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جزئیات برگزاری لیگ قهرمانان آسیا

27 دی 1399 ساعت 12:20


گروه ورزشی: روز گذشته مشخص شد کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ را با حضور ۴۰ تیم از ۲۵ فروردین ماه در منطقه غرب آسیا آغاز کند و این بازی‌ها همانند فصل گذشته به صورت متمرکز در یک یا دو کشور برگزار خواهد شد. بازی‌های مرحله گروهی که به صورت متمرکز برگزار می‌شود، به صورت رفت و برگشت خواهد بود.روزنامه «الاتحاد» امارات امروز در گزارشی به جزئیات برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان در سال ۲۰۲۱ پرداخت.طبق اعلام این روزنامه، مرحله پلی آف و مقدماتی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌هایی که سهمیه غیر مستقیم کسب کرده‌اند، روز ۷ اپریل برگزار می‌شود و دیدار در این مرحله تک بازی خواهد بود.
امسال بر خلاف سال‌های گذشته تعداد هشت تیم به لیگ قهرمانان آسیا اضافه شده است و تیم‌ها در ۱۰ گروه چهار تیمی با یکدیگر رقابت می‌کنند.الاتحاد تاکید کرده است که مسابقات مرحله گروهی رفت و برگشت است اما در مراحل یک هشتم و یک چهارم، تیم‌ها فقط یک بازی انجام خواهند داد. در عین حال، AFC تصمیم دارد دیدارهای مرحله نیمه نهایی و فینال را به صورت رفت و برگشت برگزار کند.زمانبندی مراحل لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب طبق ادعای الاتحاد به این ترتیب است:
مرحله مقدماتی (تک بازی)
۷ اپریل (۱۸ فروردین)
مرحله گروهی (رفت و برگشت)
۱۴ تا ۳۰ اپریل (۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)
مرحله یک هشتم نهایی (تک بازی)
۱۳ و ۱۴ سپتامبر (۲۲ و ۲۳ شهریور)
مرحله یک چهارم نهایی (تک بازی)
۲۷ و ۲۸ سپتامبر (۵ و ۶ مهر)
مرحله نیمه نهایی (رفت و برگشت)
رفت: ۱۹ و ۲۰ اکتبر (۲۷ و ۲۸ مهر)
برگشت: ۲۶ و۲۷ اکتبر (۴ و ۵ آبان)
فینال (رفت و برگشت)
رفت: ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان)
برگشت: ۲۷ نوامبر (۶ آذر)
 در سال ۲۰۲۰ و به دلیل شیوع ویروس کرونا این مسابقات به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار شد و تیم‌های اولسان کره جنوبی و پرسپولیس ایران قهرمان و نایب قهرمان شدند.پرسپولیس، تراکتور، استقلال و فولاد چهار نماینده ایران در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا هستند. استقلال و فولاد باید ابتدا در مراحل مقدماتی و پلی آف بازی کنند و در صورت پیروزی برابر حریفان خود، به مرحله گروهی راه خواهند یافت.


کد مطلب: 251496

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/251496/جزئیات-برگزاری-لیگ-قهرمانان-آسیا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir