کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وندی شرمن فرد شماره دو وزارت خارجه آمریکا

28 دی 1399 ساعت 13:54


گروه بین الملل:بایدن در حال تکمیل تیم وزارت خارجه با معرفی گروهی از دیپلمات‌های کارکشته دولت اوباماست. دو زن نامزدهای پست‌های کلیدی وزارت خارجه هستند.
انتخاب‌های او پیامی در فاصله گرفتن از سیاست‌های غیرقابل پیش‌بینی ترامپ تلقی می‌شود.رئیس جمهور منتخب آمریکا، وندی شرمن را گزینه مورد نظر خود برای قائم مقامی وزارت خارجه معرفی کرده است. خانم شرمن در دولت اوباما، از مذاکره‌کنندگان اصلی آمریکا در گفتگوهای منجر به توافق اتمی با ایران بود. او در دولت دوم کلینتون نیز مذاکرات مربوط با موشک‌های بالستیک کره شمالی را مدیریت می‌کرد.
 ویکتوریا نولاند، دیپلمات پرسابقه نیز برای تصدی پست معاونت سیاسی این وزارت‌خانه در نظر گرفته شده است. چنانچه این گزینه‌ها در سنا تایید شوند، دو زن و دو همکار شاخص دولت اوباما، معاونان وزارت خارجه دولت بایدن می‌شوند.رئیس جمهور منتخب آمریکا آنتونی بلینکن را برای تصدی پست وزارت خارجه پیشنهاد کرده است. بلینکن ۵۸ ساله پیش از این به عنوان معاون وزیر امور خارجه و معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره زمامداری باراک اوباما فعالیت داشته است.برایان مک کوئن، دستیار قدیمی بایدن در سنا از دیگر گزینه‌های او برای پیوستن به تیم وزارت خارجه و پست معاونت مدیریتی است. بونی جن‌کینز و ازرا زیا، دو دیپلمات‌ ارشد دیگر هم برای ریاست دوایر کنترل تسلیحات و دمکراسی و حقوق بشر وزارت خارجه در نظر گرفته شده‌اند.
سلمان احمد، همکار سابق سازمان ملل گزینه ریاست برنامه‌ریزی و سوزی جورج، دستیار ارشد وزیر خارجه اسبق امریکا، مادلین آلبرایت نیز برای پست ریاست دفتر آنتونی بلینکن پیشنهاد شده است.در میان ۱۱ گزینه پیشنهادی بایدن برای تیم جدید وزارت خارجه، پنج نفر رنگین پوست یا عضو جامعه دگرباشان جنسی "ال‌جی‌بی‌تی" هستند. معرفی این افراد پیامی در تغییر رویکرد آمریکا در روابط بین‌الملل تلقی شده است؛ روابطی که در دوران ترامپ با شعار "اول آمریکا" تبیین می‌شد.بایدن در بیانیه‌ معرفی این گزینه‌ها، آنها را افرادی خوانده که در داخل آمریکا مورد اعتماد و احترام هستند. او گفته که نامزدی این چهره‌ها بیانگر احیای آمریکا و بازگشت این کشور به پهنه هدایت جهانی است نه عقبگرد از این صحنه.

 


کد مطلب: 251692

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/251692/وندی-شرمن-فرد-شماره-دو-وزارت-خارجه-آمریکا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir