کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لبنان هم از واکسن فایزر استفده می‌كند

28 دی 1399 ساعت 23:20


گروه علم و فناوری:لبنان که با اوج‌گیری شمار مبتلایان به ویروس کرونا روبه‌رو است، اعلام کرد قراردادی را با شرکت آمریکایی فایزر برای دریافت ۲.۱ میلیون دوز واکسن ضد کرونا نهایی کرده است.

وزارت بهداشت لبنان گفت که این دوزها از اوایل ماه فوریه به لبنان می‌رسد و محموله‌ای شامل ۲.۷ میلیون دوز دیگر از واکسن فایزر نیز تحت برنامه‌ای که سازمان ملل برای کشورهای نیازمند ترتیب داده است، به دست لبنانی‌ها خواهد رسید.
پیش از این یکی از قانون‌گذاران این کشور گفته بود که شرکت فایزر با توجه به مشکلات اقتصادی لبنان، برای هر دوز ۱۸ دلار در نظر گرفته که قیمتی تخفیفی است و انتظار می‌رود ۲۰ درصد از جمعیت لبنان را به‌طور رایگان پوشش دهد.
اسرائیل و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس اولین کشورها در خاورمیانه بودند که معاملات دریافت واکسن کرونا برای شهروندان خود را نهایی و تزریق آن را آغاز کرده‌اند.
لبنان، کشوری با بیش از شش میلیون نفر جمعیت که دست‌کم یک میلیون نفر از آن پناهنده هستند، از زمان تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی شاهد افزایش شدید تعداد مبتلایان به کرونا بوده است. این امر بیمارستان‌ها و کادر درمانی این کشور را با فشار شدید کاری روبه‌رو کرده است.


کد مطلب: 251725

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/251725/لبنان-هم-واکسن-فایزر-استفده-می-كند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir