کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۴ هزار ترانه مورد بررسی قرار گرفت

29 دی 1399 ساعت 11:54


گروه فرهنگی: نشست شورای داوران «جایزه ترانه» سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با حضور محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی، مسلم نادعلی زاده دبیر این جایزه و داوران این بخش متشکل از اسماعیل امینی، مجید افشاری، محمدعلی بهمنی، محمدمهدی سیار، حمیدرضا شکارسری، ناصر فیض و عبدالجبار کاکایی برگزار شد.محمد اله یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در ابتدای این جلسه گفت: در شورای شعر، ترانه و کلام  دفتر موسیقی، در بررسی ترانه ها حداقل ها مدنظر قرار می گیرد و بررسی موارد کیفی و حرفه ای در ترانه سرایی معمولا در جایزه ها و جشنواره ها مدنظر قرار می گیرد. البته سال گذشته در جایزه ترانه، ترانه های یک سال بررسی شد و پس از یک بررسی اولیه، هیات داوران تعدادی ترانه را در مرحله دوم و سوم ارزیابی کرد. امسال نیز ترانه های یک سال اخیر که به دفتر موسیقی رسیده توسط هیات داوران ارزیابی می شود. هدف این جایزه توجه به کیفیت و شناسایی ترانه های خوب و کار ایجابی در حوزه ترانه است.

ترانه های سطحی و کار سخت هیات داوران!
 مسلم نادعلی زاده، دبیر «جایزه ترانه» سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر هم در این نشست بیان کرد: بیش از چهار هزار پرونده ترانه های مهر ۱۳۹۸ تا مهر ۱۳۹۹ توسط هیات داوران جایزه ترانه ارزیابی شده که پس از ارزیابی اولیه هیات داوران، حدود ۱۰۰ ترانه برای ارزیابی نهایی انتخاب شد و پس از ارزیابی نهایی برگزیدگان معرفی می شوند. البته متأسفانه بیشتر ترانه ها سطحی شده اند و دستیابی به ترانه‌هایی که شاخص‌هایی را از لحاظ حرفه ای و فنی و محتوایی داشته باشند، کار دشواری است. با همت دوستان و همکاران ارجمند امیدواریم که بتوان آثار شاخص و حرفه ای را معرفی کرد.در ادامه این جلسه داوران جایزه ترانه نظرات خود را درباره جایزه ترانه بیان کردند. ضمن اینکه همچنین به پیشنهاد هیات داوران مقرر شد دبیرخانه جایزه در نامه‌ای به شرکت‌های موسیقی از آنها دعوت کند تا ترانه های برتر یکسال اخیرشان را به انتخاب خود، به دبیرخانه جایزه ترانه ارائه کنند.
 «جایزه ترانه» با هدف تجلیل و تشویق ترانه‌سرایان برتر، ترویج مفاهیم نو و ارزشمند در ترانه، حمایت و معرفی ترانه های برتر، به دبیری مسلم نادعلی‌زاده در سی و ششمین دوره جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌شود. در این جایزه، متن ترانه‌هایی که از مهر ۱۳۹۸ تا مهر ۱۳۹۹ به‌صورت تک آهنگ یا در قالب آلبوم موسیقی از سوی مؤسسات یا اشخاص حقیقی پس از دریافت مجوز از دفتر موسیقی تولید و منتشر شده‌اند، توسط هیات داوران بررسی و ترانه‌های برگزیده معرفی می‌شوند.دربازه زمانی مشخص شده بیش از چهار هزار قطعه متن ترانه با مجوز دفتر موسیقی به‌صورت تک آهنگ یا در قالب آلبوم منتشر شده‌اند، که مرحله نخست انتخاب این ترانه‌ها انجام شده است و در مرحله نهایی ترانه‌های برگزیده در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر معرفی می‌شوند.سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه سال جاری به دبیری حسن ریاحی برگزار می شود.


کد مطلب: 251820

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/251820/۴-هزار-ترانه-مورد-بررسی-قرار-گرفت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir