به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۲۵۱۸۵۲

قطع ناگهانی برق و خرید دیزل ژنراتور

گروه کسب و کار:
قطع ناگهانی برق و خرید دیزل ژنراتور
چطور مشکل قطع برق را می‌توان حل کرد؟
قطع برق‌، سالانه در سراسر دنیا اتفاق می‌افتد و نبود برق مشکلات بسیاری همچون خسارات مالی و جانی را به همراه خود دارد. استفاده از دیزل ژنراتور‌ها می‌تواند یک راه حل خوب برای رفع این مشکل باشد.
دیزل ژنراتور‌ها منابع تامین برق اضطراری هستند که از قدرت 10 KVA  تا 2000KVA  به صورت فوری قابل تهیه هستند.
این دستگاه‌ها به دو دسته اصلی اتوماتیک و دستی تقسیم می‌گردد که تابلو برق هر دستگاه فرمان مورد نظر را مطابق با درخواست و نیاز هر پروژه در دسترس مشتری قرار می‌دهد. در تابلو برق‌های دستی فرد حاضر در محل،  اقدام به راه اندازی دستگاه می‌نماید و در حالت اتوماتیک در صورت نبود برق، دستگاه به طور اتوماتیک فرمان قطع برق شبکه اصلی را دریافت وارد مدار می‌گردد.

دیزل ژنراتور‌ها یکی از احتیاجات الزامی اکثر مراکز حساس همچون بیمارستان‌ها، ادارات و سازمان‌ها و ... می‌ باشند.  شرکت بینش ابتکار خاورمیانه به عنوان وارد کننده و تامین کننده دیزل ژنراتور‌ های ولوو، کامینز، پرکینز، لوول، موتورسازان و ... می‌تواند شما را در انتخاب بهترین مدل و برند راهنمایی نماید. درتهیه یک دیزل ژنراتور باید نکات بسیار زیادی را رعایت نمود تا بتوانیم بهترین مدل را با قیمت مناسب فراهم نماییم. برخی از راهکار‌ها جهت تسریع و صرفه جویی در انتخاب دیزل ژنراتور توسط این شرکت پیشنهاد می‌گردد.
-    انتخاب ظرفیت صحیح،  در این مورد باید مصارف اضطراری را در نبود برق محاسبه و ضرایب اطمینان را طبق استاندارد بررسی نمود.
-    انتخاب برند دیزل ژنراتور
-    شرایط نصب و راه اندازی (جانمایی، بررسی استفاده از کانوپی، وزن دستگاه، دمای محیط، و...)
-    شرایط خدمات پس از فروش (سرویس‌های دوره ای و ...)
-    گارانتی دستگاه
-    انتخاب دستگاه کوپله فابریک و کوپله داخل
-    نحوه تامین مصرف سوخت دستگاه (باک سوخت)
-    نحوه کنترل دستگاه (اتوماتیک و دستی)
-    پارامترهای حفاظتی و نمایشی دستگاه که با توجه به برد کنترلی و لوازم استفاده شده در  تابلو برق قابل تغییر است.



حال به شرح کلی یکی از موارد، کوپلینگ دستگاه دیزل ژنراتور می‌پردازیم:
در انتخاب دیزل ژنراتور، کوپله و تجهیزات آن از  اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد که در کنار کوپله‌های فابریک کوپله‌های داخلی از نظر قیمت مناسب تر می‌باشند از همین جهت با توجه به رعایت برخی از نکات می‌توان در قدرت‌های پایین از کوپله داخل استفاده کرد.
کوپلینگ باید به گونه ای طراحی شده باشد که با ویژگی‌های فنی موتور و ژنراتور مطابقت داشته و میزان لرزش‌ها را تا حداکثر میزان ممکن کاهش دهد و انتقال گشتاور لازم را به خوبی تضمین نماید.
شرکت‌ها نوع اقلام مورد نیاز برای کوپل کردن دستگاه را انتخاب می‌کنند. در واقع این شرکت‌ها هستند که انتخاب می‌کنند از یک ژنراتور تک بلبرینگ و یا ژنراتور جفت بلبرینگ استفاده نمایند.
به دو دسته از ساختار ژنراتور مطابق تصویر زیر اشاره میکنیم.
 1-    طراحی ساختار تک بلبرینگ تصویر شماره 1
2-     طراحی ساختار جفت بلبرینگ تصویر شماره 2

 
                   تصویر 1: ژنراتور تک بلبرینگ


                   تصویر 2: ژنراتور جفت بلبرینگ                              
 
1- ژنراتور تک بلبرینگ (تصویر 1) :

 انتهای یک ژنراتور تک بلبرینگ ثابت می‌باشد و همان طور که در تصویر یک مشاهده می‌کنید ته شفت آن فاقد بلبرینگ می‌باشد. یک صفحه دیسک انعطاف پذیر در جای قرارگیری بلبرینگ نصب شده تا حرکت چرخشی موتور را به روتور ژنراتور منتقل نماید. صفحه دیسک مورد نظر به گونه ای نصب می‌شود که نیرو را به طور کامل در جهت مستقیم انتقال دهد و بر این اساس صفحه متحرک به طور صحیح به صفحه محرک ـ فلایویل موتور ـ متصل می‌گردد. این ترکیب خاص از کوپلینگ موتور و ژنراتور نسبت تغییر وضعیت عملکرد بسیار مقاوم هستند اما با این وجود همچنان از انعطاف پذیری خود برخوردار می‌باشد.

 2- ژنراتور جفت بلبرینگ (تصویر 2) :
همان طور که در تصویر 2 نشان داده شده است، در ژنراتورهای جفت بلبرینگ بار وارده به شفت از هر دو سمت یکی در سمت متحرک شفت دوار و دیگری در سمت غیر متحرک (انتهای ژنراتور) کنترل می‌شود. ژنراتورهای جفت بلبرینگ عموما تحت لرزش و یا زودگذر کار می‌کنند. در عموم ساختارهای جفت بلبرینگ می‌توان به منظور متصل نمودن موتور به ژنراتور از کوپلینگ پلاستیکی استفاده نمود.
تکنیک‌های کوپله، استانداردهای SAE و الزامات AVM  و کوپلینگ‌های بسته و باز و مقایسه مزایا و معایب هر ژنراتور و در نهایت تجهیزات و متعلقات یک دیزل ژنراتور تماما باید مورد بررسی قرار گیرند .تیم مهندسین شرکت بینش ابتکار خاورمیانه جهت ارائه اطلاعات و مشاوره بیشتر  پاسخگو شما می‌باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها