به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۲۵۱۸۸۱

درخواست جهانی برای آزادی ناوالنی

درخواست جهانی برای آزادی ناوالنی
گروه بین الملل: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دستگیری آلکسی ناوالنی توسط مقامات امنیتی روسیه را محکوم کرد و خواستار آزادی او شد.
هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از مقامات روسیه خواست "از سیاسی کردن قوه قضاییه پرهیز کنند".
دستگیری آلکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه و یکی از چهره‌های شاخص اپوزیسیون این کشور پس از ورود به مسکو واکنش‌های بسیاری در پی داشته است. ناوالنی روز یکشنبه  پس از ورود به روسیه توسط مقامات امنیتی این کشور دستگیر شده است.مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا خواستار آزادی فوری ناوالنی شد و تصریح کرد که ایالات متحده بازداشت آلکسی ناوالنی را به شدت محکوم می‌کند.وزیر امور خارجه آمریکا این اقدام دولت روسیه را تلاشی در راستای خاموش کردن صدای مخالفان و اپوزیسیون در این کشور دانسته و مقامات روسیه را فرا خواند تا برای همه داوطلبان شرکت در انتخابات شرایطی برابر در نظر گیرند.در این میان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن نیز خواستار آزادی فوری ناوالنی شده است.کنت روث، رئيس سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز بازداشت ناوالنی را محکوم کرد و گفت: «بازگشت آلکسی ناوالنی به روسیه پس از آنکه جاسوسان دولت روسیه به جان او سوءقصد کرده بودند، اقدامی واقعا قهرمانانه است.»
ناوالنی گفته بود که مایل است بخشی از جنبش دموکراسی‌خواهی در روسیه باشد و نه یک شهروند ناراضی در تبعید.سیاستمداران اتحادیه اروپا نیز با انتشار چند پست توییتری، دستگیری ناوالنی را محکوم کرده‌اند. شارل میشل، ريئس شورای اتحادیه اروپا خواستار آزادی ناوالنی شده است. او دستگیری ناوالنی پس از ورود به خاک روسیه  را "غیرقابل قبول" دانست.از سوی دیگر، جوزپ بورل، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از مقامات قضایی روسیه درخواست کرده است به حقوق ناوالنی احترام گذاشته و از سیاسی کردن تصمیمات قوه قضاییه در آن کشور پرهیز کنند.

 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها