کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسرائیل و امارات پیشتازان واکسیناسیون در جهان

29 دی 1399 ساعت 15:33


گروه بین الملل: انتشار نتایج یک تحقیق در اسرائیل حکایت از تاثیر واکسن کرونا در کاهش موارد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ دارد.
اسرائیل از منظر دامنه واکسیناسیون در سطح جهان در رتبه نخست قراردارد: ۲۵ برابر بیشتر از واکسیناسیون در آلمان.اسرائیل در شمار نخستین کشورهایی است که در راه واکسیناسیون کرونا گام برداشت. نخستین واکسن کرونا در اسرائیل در روز ۲۱ دسامبر سال گذشته صورت گرفت و تزریق واکسن کرونا از آن زمان تا کنون به گونه‌ای مستمر افزایش یافته است.آمارهای منتشر‌شده حکایت از آن دارند که اسرائیل از منظر واکسیناسیون در صدر جدول کشورهایی است که برای مقابله با کرونا از یکی از انواع واکسن‌ها بهره می‌گیرند.آمار جهانی ناظر بر میزان واکسیناسیون حکایت از آن دارد که از هر ۱۰۰ نفر شهروند اسرائیل ۲۷ نفر تا کنون دست‌کم یک نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.به ۱۹ درصد از شهروندان امارات متحده عربی و هشت درصد از مردم بحرین نیز تا زمان انتشار این گزارش واکسن کرونا تزریق شده است.
این در حالی است که میزان تزریق واکسن کرونا در آلمان کمی بیش از یک درصد اعلام شده است. وضعیت در برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز تفاوت فاحشی با وضعیت واکسیناسیون در آلمان ندارد. در بین کشورهای اروپایی، بریتانیا با شش درصد از موقعیت بهتری برخوردار است.
درتحقیقی که بزرگ‌ترین بیمارستان اسرائیل (مرکز درمانی کلالیت) انجام داده، نشان می‌دهد که شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در بین افراد مسن‌تر از ۶۰ سال، ظرف دو هفته حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.
این در حالی است که بیمارستان مکابی اعلام کرده که شمار موارد ثبت‌شده ابتلا به ویروس کرونا حتی پس از دریافت نخستین دوز واکسن کرونا حدود ۶۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.در تحقیق مرکز درمانی کلالیت، از اطلاعات مربوط به تست کرونا ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان مسن‌تر از ۶۰ سال در اسرائیل استفاده شده است.


 


کد مطلب: 251882

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/251882/اسرائیل-امارات-پیشتازان-واکسیناسیون-جهان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir