کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد بیش از انتظار اقتصادچین در سال ۲۰۲۰

29 دی 1399 ساعت 16:02


گروه اقتصادی: چین در سال ۲۰۲۰ میلادی با رشد اقتصادی ۲.۳ درصدی تبدیل به تنها اقتصاد بزرگ در حال رشد، طی سال گذشته در جهان شد.

در چین، در پی تعطیلی‌ها و شهربندان برای مبارزه با ویروس کرونا، فروشگاه‌ها و کارخانه‌ها نسبتاً زود دوباره آغاز به کار کردند در حالی که ایالات متحده، ژاپن و اروپا همچنان با تشدید بحران کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.
 اقتصاد چین در سه‌ماهه چهارم سال گذشته بحران کرونا در سال ۲۰۲۰ را در وضعیت بسیار خوبی پشت سر گذاشت و با سرعتی بیش از آنچه انتظار می‌رفت رشد کرد.
داده‌های اداره ملی آمار چین نشان می‌دهد، در مقایسه با سال ۲۰۱۹، تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه چهارم این کشور در سال گذشته ۶.۵ درصد رشد داشته که بیش از میزان پیش‌بینی شده است.رشد تولید ناخالص داخلی چین در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ اندکی کمتر از ۵ درصد بود.
در مجموع، چین با ۲.۳ دهم درصد رشد ناخالص داخلی در کل سال ۲۰۲۰، تنها قدرت بزرگ اقتصادی جهان است که با وجود ویروس کرونا، رشد اقتصادی خود را در سال ۲۰۲۰ حفظ کرده است.
ویروس کووید-۱۹ نخستین ‌بار نزدیک به یک سال پیش در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون در سراسر جهان بیش از ۸۱ میلیون نفر را آلوده کرده و جان بیش از یک میلیون و ۷۷۰ هزار نفر را گرفته است.


کد مطلب: 251883

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/251883/رشد-بیش-انتظار-اقتصادچین-سال-۲۰۲۰

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir