کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرودگاه فرانکفورت با کمترین مسافر

30 دی 1399 ساعت 11:40


گروه اقتصادی: بزرگترین فرودگاه آلمان از ۳۷ سال پیش تاکنون چنین خلوت نبوده است. گسترش پاندمی به مسافرت هوایی چنان ضربه‌ای زده که شمار مسافران در فرودگاه فرانکفورت به سطح سال ۱۹۸۴ رسیده است.مدیریت فرودگاه فرانکفورت گفته است که شمار مسافران در این گذرگاه پراهمیت تا ۷۳،۴ درصد پایین آمده و به ۱۸میلیون و ۸۰۰هزار نفر رسیده است.
به این ترتیب شمار مسافران این فرودگاه به سطح سال ۱۹۸۴ کاهش یافته است.شتفان شولته، رئيس این فرودگاه اظهار امیدواری کرده است که با برچیده شدن محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا، سیر و سفر بار دیگر رونق بگیرد و از نیمه سال ۲۰۲۱ شور و شوق مسافرت به فرودگاه فرانکفورت بازگردد.او در عین حال احتمال می‌دهد که سالی دشوار و پردردسر در پیش باشد.
از ماه آوریل پارسال پیامدهای پاندمی کرونا به ویژه در ۱۶ فرودگاه بین‌المللی آلمان کاملا مشهود بود.
در این فرودگاه‌ها روی هم تنها ۲۵ هزار پرواز و فرود صورت گرفت.
بنا به گزارش نیم‌ساله‌ای که توسط دفتر امنیت هوایی آلمان (DFS) منتشر شد، در ماه ژوئن ۲۰۲۰ حدود ۶۶ هزار عملیات پروازی در آسمان کشور صورت گرفت، یعنی حدود ۷۸،۳ درصد کمتر از همان بازه زمانی در سال قبل.در ماه آوریل گذشته وضعیت از این هم بدتر بود و تنها ۳۶ هزار پرواز صورت گرفت، یعنی بیش از ۸۷ درصد کمتر از همین مقطع در سال گذشته. بنا به آمار، از ماه مه وضعیت اندکی رو به بهبود گذاشته است.


کد مطلب: 252018

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/252018/فرودگاه-فرانکفورت-کمترین-مسافر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir