به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۲۵۲۰۵۰

فیلم هایی که ذهن شما را رها نمی کنند

فیلم هایی که ذهن شما را رها نمی کنند
گروه فرهنگی: گاهی اوقات فیلم‌هایی را می‌بینید که در ذهن شما فرو می‌روند و مدت زمان طولانی پس از ترک سینما با شما می‌مانند. این‌ها انواع فیلم‌هایی هستند که نیاز مشاهده مجدد، بحث‌های مکرر و تحلیل عمیق دارند. این در حالی است که بسیاری از فیلم‌ها فقط برای سرگرمی ساخته شده اند و نیازی به مشاهده دوباره آن‌ها نیست.در اینجا لیستی از فیلم‌هایی را می‌بینید که بعد از پایانشان همچنان در ذهن شما خواهند ماند. برخی از فیلم‌های این لیست علمی تخیلی هستند و برخی در ژانر هیجانی و روانشناختی ساخته شده اند.

فراماشین «Ex Machina»
این فیلم مهیج که در طول نمایشش نقد‌های مثبت زیادی را به خود اختصاص داده بود، در جوایز آکادمی در سال ۲۰۱۵ جایزه بهترین جلوه ویژه را دریافت کرد. این فیلم در مورد یک برنامه‌نویس جوان ۲۶ ساله است که در یک مسابقه برنده می‌شود و جایزه آن گذراندن هفته‌ای در یک ویلای خصوصی واقع در کوهستان است. او به دست رئیسش برای یک آزمون انتخاب شده که ببیند می‌تواند تفاوت یک ربات هوشمند با انسان را تشخیص دهد یا نه.

چشمه «The Fountain»
این فیلم ساخته دارن آرونوفسکی در ابتدا قرار بود با بازی برد پیت و کیت بلانشت ساخته شود، اما در نهایت هیو جکمن و ریچل وایس و بودجه فیلم نیز از ۷۰ میلیون به ۳۵ میلیون دلار کاهش پیدا کرد. فیلم از سه داستان موازی با محوریت پیدا کردن درخت زندگی ساخته شده است. در ابتدا یک جنگاور اسپانیایی به دنبال درخت حیات است. در داستان دوم دکتری به دنبال راه حلی برای درمان سرطان همسرش است و در داستان سوم هم مردی است که در فضایی ناشناخته درون حبابی به همرا یک درخت خشک و کهنسال شناور است.

جزیره شاتر «Shutter Island»
لئوناردو دیکاپریو و مارک رافلو دو مامور فدرال هستند و برای بررسی فرار یک بیمار روانی خطرناک از یک بیمارستان روانی در جزیره شاتر به این مکان سفر می‌کنند. یکی از این مامور‌ها همسر خودش را در یک آتش سوزی عمدی از دست داده و عامل آن نیز در همین مکان نگه داری می‌شود.

عجیب‌تر از داستان «Stranger Than Fiction»
ویل فارل در این فیلم نقش مردی را بازی می‌کند که یک روز به طور ناگهانی صدایی را می‌شود که زندگی او را روایت می‌کند. این صدا، هر حرکت او را با جزئیات دقیق و هشدار دهنده گزارش می‌کند و در نهایت این صدا یک مرگ قریب الوقوع را به وی هشدار می‌دهد. به همین دلیل این مرد تلاش می‌کند، از راهی که سرنوشت برای او در نظر گرفته خارج شود.

۱۲ میمون «۱۲ Monkeys»
یکی از بهترین فیلم‌ها مرتبط با سفر زمان «دوازده میمون» تری گیلیام است. در این اثر، بروس ویلیس نقش یک قربانی را بازی می‌کند که برای ماموریت‌های سفر زمان در سال ۲۰۳۰ انتخاب می‌شود. هدف ماموریت او این است که عامل گسترش یک بیماری مرگبار را پیدا کند، اما در سفرش با یک بیمار روانی با بازی برد پیت روبرو می‌شود.

ممنتو «Memento»
کریستوفر نولان که اخیرا با فیلم «انگاشته» بر سر زبان‌ها افتاده، در فیلم ممنتو داستانی را از پایان به آغاز برای مخاطب به تصویر می‌کشد. داستان در مورد مردی است که در به دلیل سپردن خاطرات جدید ناتوان است. او به دنبال قاتل همسرش است و به همین دلیل سرنخ‌ها و اطلاعاتی که از او دارد را جایی می‌نویسد و از اشخاص مختلف عکس می‌گیرد که آن‌ها را فراموش نکند. شاید این فیلم همه چیز تمام نباشد، اما تحلیل و بحث‌های طولانی را می‌طلبد.

آغاز گر «Primer»
آغازگر یکی از فیلم‌های پیچیده‌ای است که شما را سردرگم می‌کند. شین کاروث که کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی این فیلم را انجام داده و در آن نقش آفرینی نیز کرده است، این فیلم را به صورت مستقل و با بودجه ۷ هزار دلاری ساخته شده است. این کارگردان سابقا ریاضی دان بوده است و به عنوان مهندس کار کرده بود. چهار مرد بر روی پروژه‌ای کار می‌کنند و در حال ساخت وسیله‌ای در زمینه مهندسی هستند.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها