به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۲۵۲۰۸۶

هنگام خرید طلا آنلاین این نکات را فراموش نکنید.

گروه کسب و کار: در سال‌های اخیر بخش زیادی از کسب و کارها تلاش کرده‌اند فعالیت خود را در فضای اینترنت آغاز کرده و مشتریان اینترنتی را به سوی جذب کنند.
هنگام خرید طلا آنلاین این نکات را فراموش نکنید.
این موضوع بیشتر به دلیل گسترش استفاده از اینترنت و فضاهای مجازی رخ داد. اما شیوع ویروس کرونا آن را تقویت کرده و باعث شد که افراد به قدرت کسب‌وکار آنلاین ایمان بیاورند. یکی از کارهایی که چند سالی است به جمع کسب‌وکارهای اینترنتی پیوسته است، طلافروشی است. از آنجایی که طلا کالایی ارزشمند است، خرید و فروش آن در بستر آنلاین ممکن است با نگرانی‌هایی همراه باشد. به همین دلیل در این مطلب نکات مهم در خرید طلا آنلاین را مطرح کرده‌ایم تا خیال شما را از بابت فعالیت در این حوزه راحت کنیم.

آیا خرید و فروش آنلاین طلا در جهان نیز رایج است؟
شروع شکل‌گیری این نوع کسب‌وکار اساسا از کشورهای دیگر بود. در واقع خرید و فروش آنلاین طلا موضوعی بود که ابتدا در سطح جهانی مطرح شده و برخی کشورهای خارجی از آن استقبال کردند. قوانین جامع و کاملی نیز برای این کارها در نظر گرفته شد تا امکان کلاه‌برداری به صفر برسد. بنابراین در سطح جهان نمی‌توان آن را صنعتی جدید دانست. اما در کشور ما پلتفرم‌های آنلاین طلا چند سالی است که راه افتاده‌اند و به همین دلیل هنوز مردم به طور کامل به آن‌ها اطمینان نکرده‌اند.



برای حفظ امنیت خود در طلافروشی آنلاین چه کار کنیم؟
بدون شک از برخی جهات امنیت خرید طلا آنلاین بیشتر از خرید طلا به صورت حضوری است. در این شیوه شما مطمئن هستید که سارقی در کمین شما ننشسته است. همچنین نگران گم شدن طلای خود نیستید. از سوی دیگر می‌توانید قیمت طلا را بررسی کرده و با خیال راحت برای خرید اقدام کنید. اما مسائلی همچون اعتماد به پلتفرم آنلاین طلا، اطمینان از اصل بودن کالا یا یکسان بودن کالای سفارشی با کالای تحویل داده شده می‌تواند نگرانی‌هایی را در این خصوص ایجاد کند. به شما اطمینان می‌دهیم که با رعایت موارد زیر می‌توانید تا حد زیادی ایمنی خود را در بستر آنلاین نیز تضمین کنید.



•    یک پلتفرم مطمئن پیدا کنید.
اینکه شما از محلی که از آن خرید می‌کنید مطمئن باشید، تا حد زیادی ایمنی خرید را تضمین می‌کند. در کشور ما تعداد پلتفرم‌های دارای مجوز طلافروشی آنلاین چندان زیاد نیست. بنابراین شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. پلتفرم ملی جامع کوکو طلا یکی از معتبرترین پلتفرم‌های آنلاین خرید و فروش طلا است که ایمنی خرید شما را تضمین می‌کند. فروشگاه‌های مختلفی در این پلتفرم فعالیت دارند و شما می‌توانید قیمت‌های آن‌ها را با هم مقایسه کنید.
کوکو طلا یکی از پلتفرم‌های خرید طلا است که تضمین می‌کند همه کالاها در صحت و سلامت به دست مشتریان برسند و تا زمانی که مشتری کالای تحویل گرفته شده را تایید نکند، مبلغی به حساب فروشندگان واریز نخواهد کرد. شما تا 24 ساعت پس از تحویل کالا فرصت دارید که در صورت وجود هرگونه اشکال مراتب را به تیم پشتیبانی کوکو طلا اطلاع دهید. این تیم در اسرع وقت به شکایت شما رسیدگی کرده و مشکل را حل می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که خیال شما از بابت خرید طلا به صورت آنلاین راحت باشد.

• فروشنده را بشناسید.
در حال حاضر مجوز فعالیت در بسترهای آنلاین خرید و فروش طلا تنها به کسانی داده می‌شود که خود صاحب طلافروشی هستند. بنابراین شما می‌توانید با مراجعه حضوری به آن‌ها از صحت اطلاعات طلافروشی و حتی کالای موردنظر اطلاع پیدا کرده و سپس اقدام به خرید کالا از مرجع آنلاین کنید. نام فروشگاه‌های دارای مجوز هر شهر نیز در سایت اتحادیه طلا و جواهر همان شهر آمده است. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت از صحت مجوز طلافروشی اطمینان حاصل کنید.

• اطلاعات محصول را با دقت بخوانید.
طلا کالایی ارزشمند است و در حال حاضر قیمت آن در بالاترین حد خود نسبت به سال‌های اخیر قرار دارد. بنابراین یک اشتباه کوچک می‌تواند باعث ضرر زیادی برای شما شود. مشخصات هریک از کالاهای موجود در پلتفرم‌های آنلاین طلا باید به طور کامل ذکر شود. عیار طلا، وزن، نو یا دست دوم بودن و... اطلاعاتی است که فروشنده درباره کالای خود به شما می‌دهد. شما باید به طور دقیق این اطلاعات را بررسی کنید و مطمئن شوید که این کالا همان چیزی است که شما می‌خواهید. همچنین عکس محصول را نیز از زاویه‌های مختلف بررسی کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.



• صبور باشید و باحوصله کالای خود را پیدا کنید.
بسترهای آنلاین طلافروشی امکان مقایسه بیشتری به شما می‌دهند. در این بسترها نیازی نیست که از این فروشگاه به آن فروشگاه رفته و با فروشندگان مختلف که هرکدام قیمتی به شما می‌دهند سر و کله بزنید. بنابراین اصلا در خرید کالا عجله نکنید. پشت کامپیوتر خود نشسته و در صفحات فروشگاه‌های مختلف بگردید و همه کالاهایی را که به بودجه شما می‌خورد مشخص کنید. پس از آن با دقت و حوصله یکی را انتخاب کرده و منتظر دریافت آن بمانید.

• قیمت‌ها را بررسی کنید.
برای آن که بدانید قیمت هر قطعه طلا به چه صورت تعیین می‌شود، کافی است در اینترنت جست‌وجو کنید. با پیدا کردن فرمول محاسبه می‌توانید مطمئن شوید که قیمت ثبت‌شده در فروشگاه درست است. البته همه کالاهای موجود در پلتفرم‌های معتبر خرید و فروش آنلاین طلا از نظر قیمتی بررسی می‌شوند. اما اگر باز هم درباره آن شک دارید، می‌توانید خودتان یا یکی از دوستان آگاهتان قیمت آن را بررسی کنید

• از سیاست‌های پشتیبانی پلتفرم موردنظر مطلع شوید.
پیش از خرید باید دقیقا بدانید که پلتفرم خرید و فروش آنلاین طلا در چه مواردی از شما پشتیبانی کرده و در چه مواردی مسئولیت‌ها را از خود سلب می‌کند. بنابراین حتما صفحه سیاست‌های پلتفرم را بادقت بخوانید. باید بدانید که اگر کالای شما دیر رسید چگونه آن را پیگیری کنید. همچنین باید بدانید که چطور مشکل کالا را به پشتیبانی اطلاع دهید. از این‌ها مهم‌تر موارد سلب مسئولیت است. این موارد همان‌هایی هستند که در صورت وجود توسط پشتیبانی پلتفرم پیگیری نمی‌شود. بنابراین باید از پلتفرمی خرید کنید که از همه قوانین آن مطلع هستید.

• رسید خرید را فراموش نکنید.
پس از پرداخت مبلغ در هنگام خرید طلا آنلاین، یک رسید با شماره پیگیری به شما ارائه می‌شود. حتما این شماره پیگیری را تا زمان تحویل کالا و اطمینان از سلامت آن نزد خود نگه دارید. چرا که همه پیگیری‌های بعدی شامل زمان رسیدن کالا یا شکایت از محصول از طریق این شماره پیگیری قابل انجام است. همچنین اگر طلای نو خریداری کرده‌اید، باید همچون خرید حضوری فاکتور را نیز همراه محصول تحویل بگیرید.

• بسته پستی باید کاملا سالم باشد.
پیش از آن که رسید تحویل بسته پستی را امضا کنید، مطمئن شوید که همه جای بسته به درستی بسته شده و بسته آسیب‌دیده یا پاره نیست. این موضوع نشان می‌دهد که کالای شما با بسته‌بندی فرستنده به دست شما رسیده و احتمالا در طول مسیر دست‌کاری نشده است.

سخن پایانی
در این مقاله تلاش کردیم مهم‌ترین نکاتی را که باید در هنگام خرید طلا آنلاین رعایت کنید بیان کنیم. توجه به این نکات بسیار ضروری است. چرا که عدم توجه به هریک از آن‌ها می‌تواند شما را در دام کلاه‌برداران و سودجویان بازار طلا بیندازد. در میان این نکات مهم‌ترین چیزی که باید به آن توجه کنید، اعتبار پلتفرم آنلاین خرید و فروش طلا است. این همان چیزی است که خیال شما را تا حد زیادی از بابت امنیت خریدتان راحت می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها