به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۲۵۲۱۲۶

کشف کپی قیمتی از گران ترین نقاشی جهان

کشف کپی قیمتی از گران ترین نقاشی جهان
گروه فرهنگی: پلیس نسخه کپی‌شده تابلو نقاشی مشهور «سالواتور موندی» که به سرقت رفته بود را کشف کرد.
به گزارش ایسنا، تابلو نقاشی که گمان می‌رود توسط یکی از شاگردان «لئوناردو داوینچی» نقاش نامدار ایتالیایی در قرن ۱۶ میلادی خلق شده باشد پس از آنکه که از موزه‌ای واقع در «ناپل» به سرقت رفته بود توسط ماموران پلیس در آپارتمان یک فرد ۳۶ ساله کشف شد.پلیس این تابلو نقاشی را با جست ‌و جوی آپارتمان فردی که به اتهام دریافت آثار مسروقه دستگیر شده بود کشف کرده است.هنرمند این تابلو نقاشی یکی از آثار «لئوناردو داوینچی» را که مسیح (ع) را به تصویر کشیده است کپی کرده است. تابلو نقاشی «سالواتور موندی» اثر «لئوناردو داوینچی» که مسیح (ع) را درحالی به تصویر کشیده که با یک دست درحال دعا و با دستی دیگر یک گوی شفاف را نگه داشته است به عنوان گرانترین تابلو نقاشی جهان شناخته می‌شود.تابلوهای کپی‌شده متعددی از «سالواتور موندی» در زمان حیات داوینچی توسط شاگردانش خلق شد.در وبسایت موزه «دومنیکو ماجوره» که خانه این تابلو مسروقه است نوشته شده است فرضیه‌های بسیاری درباره هویت هنرمند این نسخه از «سالواتور موندی» وجود دارد اما محتمل‌ترین فرضیه آن است که این تابلو نقاشی توسط «جیرولامو الیبرندی» یکی از شاگردان «داوینچی» خلق شده است.
همچنین گمان می‌رود این تابلو نقاشی پیش از آنکه به «ناپل» منتقل شود در «رم» خلق شده باشد.این تابلو نقاشی در سال ۲۰۱۹ برای مدت کوتاهی به پایتخت ایتالیا منتقل شد تا در نمایشگاه «لئوناردو در رم» به عنوان یکی از بهترین کپی‌های «سالواتور موندی» به نمایش گذاشته شود.پلیس اطلاعات دقیقی درباره زمان به سرقت رفتن این تابلو نقاشی از موزه منتشر نکرده است.تابلو نقاشی اصلی «سالواتور موندی» اثر «داوینچی» در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۴۵۰.۳ میلیون دلار در حراجی «کریستیز» به فروش رسید و به گرانترین تابلو نقاشی جهان تبدیل شد.
با این حال برحی از کارشناسان در مورد صحت اصالت این اثر تردید دارند و این فرضیه را مطرح کردند که دست کم بخشی از این نقاشی توسط شاگردان داوینچی خلق شده است.از زمان به فروش رسیدن تابلو «سالواتور موندی» در نوامبر ۲۰۱۷، این اثر تاکنون در انظار عمومی به نمایش گذاشته نشده است.
برچسب ها: نقاشی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها