به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۲۵۲۱۴۳

پایتخت میزبان چندگروه موسیقی واجرای آنلاین

پایتخت میزبان چندگروه موسیقی واجرای آنلاین
گروه فرهنگی: بعد از ۱۱‌ماه تعطیلی کنسرت‌های موسیقی به شکل حضوری، بالاخره برخی از گروه‌های موسیقی ازجمله پاپ، کنسرت‌های خود را برگزار کرده و می‌کنند، اما نه در پایتخت، بلکه در کیش. کنسرت‌های پاپی که نمونه‌هایش در ماه‌های اخیر در این جزیره با افزایش قیمت بلیت برگزار و در نهایت به‌خاطر رسیدن موج سوم شیوع کرونا به تعطیلی کشیده شد.در ماه‌های گذشته پایتخت میزبان چندین گروه موسیقی و اجرای آنلاین آنها بوده، اما در این مدت خبری از اجرای موسیقی به‌صورت فیزیکی نبود و حالا با تبدیل شدن وضعیت تهران از قرمز به زرد علاوه بر نشستی که برای تعیین اجراها برگزار شد، برخی از گروه‌های پاپ نیز تصمیم گرفتند تور کنسرت‌هایشان را در کیش برگزار کنند.

جلساتی برای شروع دوباره
به‌دنبال اعلام وضعیت زرد در تهران و از سرگیری فعالیت‌های گروه سه، طی هفته گذشته و هفته جاری 2جلسه با حضور شرکت‌های برگزار‌کننده کنسرت و همچنین سالن‌های برگزاری کنسرت به ریاست محمد الله‌یاری‌فومنی، مدیرکل دفتر موسیقی برگزار و شرایط از سرگیری کنسرت‌های موسیقی بررسی شد. در این جلسات، شرکت‌های برگزاری کنسرت از آسیب فراوان به هنرمندان، نوازندگان و صاحبان مشاغل فنی مرتبط با کنسرت طی یک‌سال اخیر سخن گفتند.به عقیده شرکت‌ها برگزاری کنسرت با ظرفیت 30تا 50درصد ظرفیت سالن و یک سانس در روز توجیه اقتصادی ندارد و تنها با هدف به جریان افتادن دوباره چرخ اقتصاد هنر مجبور به انجام آن هستند. در زمینه قیمت بلیت‌ها نیز مقرر شد در این مقطع زمانی با هدف تشویق مردم به بهره‌مندی از برنامه‌ها، قیمت بلیت کنسرت‌ها افزایش پیدا نکند.

کنسرت‌های گران در کیش
پس از اعلام برگزاری کنسرت رضا بهرام و مسعود صادقلو، از خوانندگان موسیقی پاپ، محسن ابراهیم‌زاده و بهنام بانی هم به جمع خوانندگانی پیوستند که قرار است در جزیره کیش میزبان طرفداران خود باشند. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محسن ابراهیم‌زاده، روز دوشنبه ششم بهمن‌ماه کنسرتی را در تالار شهر جزیره کیش برگزار می‌کند؛ کنسرتی که بلیت‌های آن از ۱۳۰ تا ۳۵۰هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌ است. بهنام بانی هم روزهای اول و دوم بهمن‌ماه طی 2نوبت کنسرت‌هایی را در تالار کنسرت هال جزیره کیش برگزار می‌کند. قیمت بلیت این کنسرت‌ها نیز ۲۲۰ تا ۳۵۰هزار تومان تعیین شده است.

کنسرت آنلاین وحید تاج با ارکستر سازهای ملی ایران
ارکستر سازهای ملی ایران به خوانندگی رشید وطن‌دوست و وحید تاج پنجشنبه دوم بهمن از ساعت۲۱ روی صحنه می‌رود. این کنسرت به همت بنیاد رودکی و از طریق اپلیکیشن لنز پخش می‌شود. آثاری از علینقی وزیری، حسین دهلوی، فرهاد فخرالدینی، علی سلیمی، اوزیر حاجی بیک‌اف، توفیق قلی‌اف و ویلیام کتلبی در این کنسرت با سازهای ایرانی اجرا می‌شود. با توجه به محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا، ارکستر سازهای ملی تصمیم گرفت تا جدیدترین اجرای خود را به‌صورت آنلاین به مردم تقدیم کند تا در فرصت محدودیت‌های رفت‌وآمد میزبان این ارکستر شوند. بازپخش این کنسرت به‌مدت ١٠ شب ادامه دارد و مخاطبان می‌توانند در این مدت به تماشای این رویداد بنشینند.

پایان کار هیأت انتخاب جشنواره موسیقی فجر
در میان خبرهای آغاز اجراها، دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر نیز همچنان فعال است. هیأت انتخاب آثار و گروه‌های سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در 2بخش رقابتی و غیررقابتی به‌کار خود پایان داد. هیأت انتخاب آثار و گروه‌ها در بخش رقابتی ۱۴۸ آلبوم را در ۱۵ جلسه ارزیابی کرد و کاندیداهای هر بخش معرفی و اعلام خواهد شد.در بخش غیررقابتی ۱۰۰ گروه موسیقی در حوزه موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک و تلفیقی برای حضور در جشنواره از طریق فراخوان ثبت‌نام کردند که در مرحله نخست ۶۱گروه انتخاب شدند و در نهایت ۱۰ گروه برای اجرا به جدول جشنواره راه یافتند. با توجه به تقسیم‌بندی هیأت انتخاب در هر بخش، ۴۰ درصد گروه‌ها از بخش فراخوان و ۶۰درصد گروه‌ها با تأیید هیأت انتخاب به جشنواره دعوت شدند.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: کنسرت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها