به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۲۵۲۱۶۵

امتحانات پایان ترم متمرکز و مجازی است

امتحانات پایان ترم متمرکز و مجازی است
گروه جامعه: رییس دانشگاه تهران از راه اندازی سامانه هوشمند برای اطمینان از کیفیت و امنیت امتحانات دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: امتحانات پایان ترم دانشجویان به صورت متمرکز و مجازی خواهد بود.
دکتر محمود نیلی احمدآبادی  ضمن بیان این مطلب به سیاست دانشگاه تهران در خصوص نحوه برگزاری آزمون های پایان ترم اشاره کرد و اظهار کرد: ترم گذشته همه آزمون های دانشجویان این دانشگاه به صورت حضوری برگزار نشد بلکه بخشی از دوره ها و مقاطع امتحانات خود را به تشخیص استاد حضوری برگزار کردند. برای مقاطع و رشته هایی که اساتید آنها بر آزمون های حضوری تاکید داشتند از امکاناتی نظیر شبکه پیام نور در شهرستان ها برای برگزاری این آزمون ها استفاده نمودیم و دانشجویان تهران نیز برای امتحانات به دانشگاه آمدند.وی در ادامه با تاکید بر اینکه تجربه خوبی از برگزاری آزمون های مجازی در ترم گذشته بدست آوردیم، تصریح کرد: برای ترم جاری نیز یک سری سامانه های هوشمندی در دانشگاه طراحی و راه اندازی شد که با کمک این سامانه ها می توانیم سلامت و امنیت امتحانات مجازی پایان ترم را دانشجویان را تامین کنیم.رییس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: اطمینان از کیفیت و امنیت امتحانات در آزمون های این دانشگاه مهم است. امسال سعی کردیم تجهیزات بیشتری برای این امر فراهم کنیم و روش های جدیدی را تجربه کنیم اولین تجربه ما نیز آزمون زبان انگلیسی ما بود که از شیوه جدید استفاده شد.نیلی تاکید کرد: با توجه به اینکه دانشجویان دوره دکتری ملزم به گذراندن یکی از زبان های زنده دنیا هستند و شرط ادامه تحصیل آنها نیز منوط به گذراندن این آزمون است. بنابراین اولین تجربه آزمون مجازی را ۳۰ آبان به شکل مجازی در آزمون زبان داشتیم که سعی کردیم با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته دانشجو در آرامش کامل و سلامت بالا آزمون خود را برگزار کند.وی افزود: تلاش می کنیم تا زمان برگزاری آزمون نهایی این تکنولوژی ها را توسعه بدهیم اگرچه از همکاران خواستیم شیوه ارزیابی دانشجویان را تغییر بدهند یعنی شیوه آزمون های خود را متفاوت کنیم و سامانه های دانشگاه این امکان را خواهند داد که ما آزمون های مجازی چند گزینه ای، تشریحی و ... داشته باشیم اما با دادن تکلیف، گزارش، آزمون شفاهی و مستمر سعی داریم نقش آزمون نهایی را کمتر کنیم. بنابراین آزمون های ما به صورت متمرکز و مجازی خواهند بود.
 
برچسب ها: امتحانات دانشگاه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها