به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۲۵۲۲۱

علم‌الهدی سراغ امیرکبیر رفت: سکولار بود!

گروه سياسي: سيداحمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد مي‌گويد: «میرزا تقی‌خان امیرکبیر باعث ایجاد و گسترش تفکر سکولاریسم در کشور ما در حیطه آموزش بود.»
علم‌الهدی سراغ امیرکبیر رفت: سکولار بود!
به گزارش «نسیم»، محورهای سخنان امام جمعه مشهد که صبح امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی در حرم امام رضا(ع) بیان شده به شرح زیر است:
-بزرگترین خسارت علم و دانش در جوامع اسلامی و از جمله جامعه ما، ترویج سکولاریسم در آموزش و پرورش بوده است.
-میرزا تقی‌خان امیرکبیر باعث ایجاد و گسترش تفکر سکولاریسم در کشور ما در حیطه آموزش بود، وی با قرار دادن دو نفر متعهد به مرام سکولار در راس دارالفنون موجب ترویج این دیدگاه در این حیطه شد.
-برای تمامی مراسم و روزها رسم بر این بوده که نام‌گذاری آن روز از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده است، و تنها روزی که مستقیما و به فرمان امام راحل نام‌گذرای شده همین روز وحدت حوزه و دانشگاه است.
-سکولار کردن دانشگاه‌ها یکی از ترفندهای انگلیس است که در همه جای دنیا به آن عمل کرده است و نمونه آن در مصر به خوبی قابل بررسی است، انگلیس در مصر دانشگاه الازهر را از جامعه این کشور جدا و سکولار کرده است.
-منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که این دو با هم یکی شوند، بلکه مراد آن است که دین و دانش دینی بستر توسعه و رشد علوم و فن‌آوری در هر جریان و رشته تخصصی باشد.
-در جوامع سکولار به علم تا جایی اهمیت می‌دهد که صرفا برای آنها نافع باشد.