به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۲۵۲۲۱۲

پومپئو چین را به نسل‌کشی متهم کرد

پومپئو چین را به نسل‌کشی متهم کرد
گروه بین الملل: وزیر خارجه ایالات متحده، چین را به «نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت» در رابطه با اقلیت قومی اویغور و دیگر اقلیت‌های مسلمان در منطقه سین‌کیانگ متهم کرد.
مایک پومپئو که امروز با انتقال قدرت به دولت جو بایدن به کار خود در مقام وزیر خارجه آمریکا پایان می‌دهد، گفت: «من معتقدم که این نسل‌کشی ادامه دارد و ما شاهد یک اقدام سیستماتیک تحت رهبری و کنترل حزب کمونیست چین برای نابودی اویغورها هستیم».
این اتهام به طور حتم واکنش خشمگینانه پکن را به دنبال خواهد داشت که همواره با خشم به انتقادهای روزافزون جامعه بین‌المللی بر سر سیاست‌های آن در سین‌کیانگ پاسخ داده است. پومپئو در ادامه سخنانش از تمام نهادهای بین‌المللی از جمله دادگاه‌ها خواست که اقدامات چین در رابطه با اقلیت اویغورها را رصد کنند و اطمینان داد که ایالات متحده همچنان به فشارهای خود بر پکن ادامه خواهد داد.پیش از این، کمپین انتخاباتی جو بایدن نیز اقدام حکومت چین در قبال اویغورها را «نسل‌کشی» خوانده بود.
طبق برآوردهای سازمان ملل متحد، دست‌کم یک میلیون نفر از جامعه اقلیت اویغور و دیگر اقلیت‌های مسلمان در سین‌کیانگ بازداشت شده و در مراکزی نگهداری می‌شوند که پکن آن را «مرکز مقابله با افراطی‌گری»می‌نامد.
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها