به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۲۵۲۲۱۴

پیش بینی افسردگی برای اولین بار ممکن شد

پیش بینی افسردگی برای اولین بار ممکن شد
گروه علمی:محققان استرالیایی از امکان پیش بینی ابتلاء به افسردگی و اختلال دو قطبی برای اولین بار با انجام یک آزمایش مبتنی بر نشانگرهای زیستی خبر داده‌اند.در جریان این آزمایش سطح یک پروتئین خاص در بدن که مرتبط با دو بیماری روانی افسردگی و اختلال دو قطبی است، اندازه‌گیری می‌شود.از این طریق پزشکان در می‌یابند که بیماران در چه مرحله‌ای از ابتلاء هستند و چه دارو یا داروهایی باید برای حل مشکلات آنها تزریق شود. پروتئینی که در جریان این آزمایش مورد بررسی قرار می‌گیرد BDNF نام دارد و بر روی شبکه عصبی مغز تأثیرگذار است.
این پروتئین مهم در تغذیه مکرر سلول‌های مغزی و تقویت عملکردهای عصبی سالم مغز نقش دارد و کمبود آن به پیشرفت بیماری‌هایی همچون آلزایمر، اسکیزوفرنی، ام اس و اختلالات خلقی کمک می‌کند.پژوهشگران دقت این آزمایش برای شناسایی موارد ابتلاء به افسردگی و اختلال دو قطبی را بین ۸۰ تا ۸۳ درصد اعلام کرده‌اند و امیدوارند با بررسی‌های بیشتر این دقت باز هم افزایش یابد.
برچسب ها: افسردگی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها